Bănci și Asigurări

Companiile de asigurări plătesc pentru distribuţia şi vânzarea poliţelor de la 7% la peste 40% din încasări

Mişu Negriţoiu, preşedintele ASF. Mediafax Foto

Mişu Negriţoiu, preşedintele ASF. Mediafax Foto

Autor: Anelis Baciu

30.06.2014, 00:05 406

Reţeaua de distribuţie şi vânzare „a înghiţit“ între 7% şi peste 40% din valoarea primelor brute subscrise de companiile locale de asigurări anul trecut, arată datele centralizate de ZF.

Media costurilor cu reţeau de distribuţie şi vânzare ajunge la nivelul pieţei locale la 40%, aproape dublu faţă de practicile europene de 20-25%, potrivit unor afirmaţii recente ale preşedintelui Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) Mişu Negriţoiu.

Datele centralizate de ZF de la patru asigurători mari arată că cele mai ridicate costuri sunt înregistrate de companiile care vând poliţe de asigurări generale, în timp ce în cazul asigurătorilor de viaţă aceste costuri scad şi sub 10%.

Generali, asigurător deţinut de grupul italian cu acelaşi nume, a înregistrat o pondere de 36% anul trecut. Costurile scad până la 34% în cazul Omniasig şi respectiv 25% în cazul Gothaer.

Pe de altă parte, ING Asigurări, liderul pieţei de asigurări de viaţă, a raportat cheltuieli de distribuţie de echivalentul a 7% din primele brute subscrise.

Ziarul Financiar a solicitat date despre nivelul cheltuielilor cu reţeau de distribuţie şi vânzare celor mai mari zece asigurători locali, dar numai ING şi Omniasig au răspuns cererii. Datele aferente Generali şi Gothaer au fost preluate din rapoartele anuale ale celor două companii.

Negriţoiu afirmă că nivelul actual al costurilor de distribuţie directe şi indirecte este una din problemele structurale majore ale industriei de asigurări şi a avertizat că are în plan reglementarea acestora. Asigurătorii spun că măsura ar fi bine-venită.

„Implicarea ASF este bine-venită ţinând cont că, potrivit bunelor practici ale mediului concurenţial, nu există pârghiile necesare pentru că această reglementare să se realizeze doar prin efortul şi implicarea companiilor existente în industrie. Elemente importante în acest demers sunt specificul pieţei locale, tipologia produselor şi a canalului de vânzare“, a declarat Marius Popescu, directorul general al ING Asigurări.

O analiză a ZF de anul trecut care includea date de la şapte companii mari arăta că rata cheltuielilor ajungea chiar şi la 50% din primele subscrise în anumite cazuri. Spre exemplu, Generali înregistra costuri cu reţeaua de distribuţie de 49% din încasări în 2012, pentru ca anul trecut compania să-şi reducă cheltuielile până la 36%.

Deşi companiile de asigurări au redus în ultima perioadă numărul angajaţilor şi au început să vândă mai mult prin brokeri, prin bănci sau prin canale online, re

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO