Bănci și Asigurări

Costin Moga, sector head retail&services ING: Tendinţa de creştere a comerţului online a început în pandemie, dar continua, chiar dacă pe o curbă mai aplatizată, cu 10% în 2021, faţă de 30% în 2020

Costin Moga, sector head retail&services ING: Tendinţa...

Autor: Roxana Rosu

16.05.2022, 12:54 99

Digitalizarea este motorul creşterii comerţului online, iar inovaţia şi digitalizare nu înseamnă doar tranzacţii cu cardul sau e-commerce, ci un ansamblu de produse, a declarat Costin Moga, sector head retail&services ING în conferinţa ZF Retail Summit 2022.

”Vorbim de comparatoare de preţuri online, campanii online, portofele electronice, returnarea facilă a produselor.  Tranzacţiile cu cardul au crescut cu 27-28% la ING în decembrie 2021 faţă de decembrie 2020.  Plăţile cu cardul au ajuns să reprezinte 56% vs 44% retrageri de numerar, în timp ce piaţa e puţin invers, dar în creştere oricum”.

Tendinţa de creştere a comerţului online a început în pandemie, dar continua, chiar dacă pe o curbă mai aplatizată, cu 10% în 2021, faţă de 30% în 2020.

Costin Moga a mai spus că studiile arată că 88% dintre românii de 16-74 ani au accesat Internetul cel puţin o dată în 2021, dar doar jumătate dintre ei au cumpărat online, faţă de o medie UE de peste 60%.

”Există un potenţial de creştere deci. Ponderea consumatorilor care cumpără online a ajuns pe la 44%, dar este important şi ce fac furnizorii de servicii de plată, ce produse includ în oferta lor, pentru a creşte conformtul şi increderea utilizatorilor”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO