Asigurările auto facultative (Casco), cel mai lovit business al asigurătorilor locali în criză, a rămas în letargie şi anul trecut, volumul primelor subscrise cumulând 1,7 mld. lei (380 mil. euro), nivel similar cu cel din 2014, arată statisticile Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
Stagnarea vânzărilor de poliţe Casco de anul trecut vine în condiţiile în care piaţa de leasing, principala sursă de business pentru asigurătorii Casco, a crescut în 2015 cu 20% şi a ajuns la 1,6 mld. euro, cel mai bun nivel din ultimii şapte ani.
În timp ce piaţa de leasing recuperează terenul pierdut în criză, piaţa asigurărilor Casco nu face paşi în această direcţie, vânzările fiind încă la jumătate faţă de nivelul înregistrat în 2008-2009, când depăşeau 3 mld. lei.
„Creşterea din leasing nu s-a văzut în piaţa Casco pentru că scăderea înregistrată pe segmentul de retail a fost mai mare. Persoanele fizice nu îşi mai asigură autoturismele, nu mai cumpără Casco, pentru că nu mai au încredere în asigurători după toate cele întâmplate în piaţă. Preferă să ţină riscul şi să-şi repare maşina pe cont propriu. Pe de altă parte, parcul auto este din ce în ce mai bătrân şi, implicit, valoarea autoturismelor din ce în ce mai mică. În plus, fiind foarte vechi, unii asigurători nu le mai asigură“ a explicat Bogdan Andriescu, preşedintele asociaţiei profesionale a brokerior UNSICAR.