Bănci și Asigurări

Cristian Dragoş, vicepreşedinte executiv retail la Alpha Bank România: În 2021, eforturile băncilor vor fi concentrate pe susţinerea economiei. Dobânzile vor rămâne iniţial scăzute, iar rata şomajului va induce dinamica NPL în retail

Cristian Dragoş, vicepreşedinte executiv retail la Alpha Bank România: În 2021, eforturile băncilor vor fi concentrate pe susţinerea economiei. Dobânzile vor rămâne iniţial scăzute, iar rata şomajului va induce dinamica NPL în retail

Cristian Dragoş, vicepreşedinte executiv retail la Alpha Bank: Desigur că ne-am dori ca anul 2021 să marcheze revenirea la normalitate şi depăşirea acestei crize sanitare. Într-un scenariu optimist, am putea vedea o creştere economică de 3-4%, în linie cu estimările UE, şi o creştere a portofoliului de retail uşor peste acest nivel.

Autor: Claudia Medrega

23.12.2020, 17:45 89

♦ Băncile sunt conştiente de rolul şi responsabilităţile ce le revin în această perioadă ♦ Dacă piaţa va oferi oportunităţi limitate de creştere organică şi atingere a unui nivel rezonabil de profitabilitate, vom asista cu siguranţă la o intensificare a activităţilor de fuziuni şi achiziţii, în opinia lui Cristian Dragoş, vicepreşedinte executiv retail la Alpha Bank România.

Reacţia sistemului bancar în această cri­ză a fost notabil superioară celei în­registrate pe parcursul crizelor pre­ce­dente, iar în anul 2021 eforturile băn­cilor vor fi concentrate pe susţinerea eco­nomiei şi pe depăşirea actualei crize umanitare cauzate de pandemia de COVID-19, consideră Cristian Dragoş, vice­pre­şedinte executiv aria retail la Alpha Bank România.

„Băncile sunt conştiente de rolul şi responsabilităţile ce le revin în această perioadă. În aceste condiţii, priorităţile băncilor pe termen scurt se vor con­cen­tra pe trei direcţii. O direcţie este conti­nua­rea eforturilor de susţinere a cli­enţilor aflaţi în dificultate financiară, in­clusiv cu sprijinul autorităţilor de regle­men­tare. O altă direcţie pe care se vor con­centra băncile în perspectivă este asigu­rarea finanţării necesare pentru toate proiectele personale sau institu­ţionale care pot fi derulate în această perioadă. A treia direcţie este continua­rea procesului de transformare digitală, pen­tru a răspunde solicitărilor venite din partea clientelei, dar şi pentru a redu­ce în mod sustenabil propriile cos­turi de operare“, a declarat într-un in­ter­viu acordat ZF vicepreşedintele exe­cutiv retail al Alpha Bank România.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO