Bănci și Asigurări

CSALB: Cererile de conciliere ale românilor în relaţia cu finanţatorii s-au triplat în 9 luni

CSALB: Cererile de conciliere ale românilor în relaţia...

Autor: Departamentul Economic

09.10.2018, 10:59 70

„După primele nouă luni, am reuşit să înregistrăm câteva rezultate notabile: am trecut de pragul de 400 de dosare constituite şi 250 de dosare soluţionate, ceea ce demonstrează o creştere certă a activităţii CSALB şi, implicit, un grad de conştientizare şi de interes tot mai mari, la nivelul cetăţeanului, în ceea ce priveşte soluţionarea pe cale amiabilă a conflictelor cu băncile”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB, într-un comunicat.

Din totalul dosarelor soluţionate în primele nouă luni, 90% au fost încheiate cu hotărâre, adică soluţia propusă de conciliator a fost acceptată de ambele părţi şi doar 10% prin încheiere, adică cel puţin una dintre părţi nu a acceptat soluţia propusă. Restul dosarelor constituite se află în faza de analiză. Acest lucru arată şi că instituţiile de credit încep să devină mai deschise, pe măsură ce încep să înţeleagă beneficiile concilierii.

Spre exemplu, în luna iunie, un consumator din Dolj a cerut băncii micşorarea ratei lunare şi a perioadei de rambursare. A obţinut ştergerea integrală a datoriei de 20.000 euro şi închiderea creditului.

În trimestrul al treilea a fost înreistrată o creştere de 34% a numărului de dosare soluţionate, evoluţie influenţată şi de lansarea, în luna iulie, a aplicaţiei online prin care consumatorii pot transmite cererile către CSALB. Aplicaţia reduce timpul de procesare a documentelor de la o zi, la o oră

Din numărul total de cereri conforme primite în perioada ianuarie-septembrie (862), un număr de 134 cereri au fost formulate prin intermediul aplicaţiei de pe site-ul Centrului. Aplicaţia lansată de CSALB permite încărcarea tuturor documentelor scanate direct pe site-ul instituţiei, ceea ce reduce timpul de procesare la aproximativ o oră, faţă de o zi, prin mijloace clasice.

CSALB este o entitate europeană, înfiinţată după transpunerea în legislaţia românească a Directivei 11/2013 a Comisiei Europene. Consumatorii pot apela la CSALB pentru probleme diverse: dacă au popriri asupra sumelor exceptate de la executare; situaţii legate de bani alocaţi prin programe finanţate din fonduri europene; plăţi eronate sau probleme cu transferurile bancare; desfiinţări de depozite înainte de scadenţă sau alte probleme legate de depozitele bancare; situaţii referitoare la asigurări financiar-bancare sau la cardurile de credit.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO