Bănci și Asigurări

CSALB: Numărul cererilor pentru negocierile cu băncile a ajuns la 122 în prima săptămână din mai, de aproape trei ori mai mare faţă de medie

Alexandru Păunescu, Preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB

Alexandru Păunescu, Preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB

Autor: Cristina Bellu

13.05.2020, 11:09 383

Numărul cererilor de negociere cu băncile a crescut de aproape trei ori în perioada 4-8 mai, săptămâna trecută fiind înregistrate 122 de astfel de cereri faţă de o medie de 41, marcând un maxim al numărului de cereri înregistrat de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) în cei peste patru ani de activitate.

“Spre deosebire de alte sectoare de activitate, CSALB a funcţionat fără întrerupere în ultimele două luni de restricţii generate de pandemie. (...) Creşterea de aproape 3 ori a numărului de cereri înregistrate săptămâna trecută arată nevoia de înţelegere şi de deschidere a băncilor faţă de consumatori, mai ales după mesajele de încurajare trimise de către acestea, privind negocierea cu consumatorii în cadrul CSALB”, explică Alexandru Păunescu, Preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

El apreciază că există consumatori care au sesizat diferenţa între suspendarea ratelor pe o perioadă de cel mult 9 luni şi rezolvarea în cadrul negocierilor cu băncile şi a altor probleme precum comisioanele, dobânzile, moneda creditului etc. Astfel, posibilele soluţii oferite în cadrul Centrului vizează toată perioada de derulare a contractului, nu doar acest an.

“În cadrul CSALB cererile sunt analizate individual de către bănci, iar soluţiile date de conciliatori sunt personalizate în funcţie de fiecare caz în parte. Pentru cererile de suspendare a plăţii ratelor conform prevederilor legale, băncile au nevoie de fluxuri automatizate, procesul fiind unul standardizat”, adaugă Alexandru Păunescu.

De la începutul anului, CSALB a primit 830 de cereri din care s-au format până acum 190 de dosare de conciliere, la care se adaugă 83 de cereri soluţionate amiabil, după sesizarea CSALB (aceste cereri nu au mai intrat în procedură de negociere, înţelegerea dintre bancă şi consumator s-a realizat direct).

Restul cererilor sunt în faza de analiză sau au fost respinse de către bănci.

În ultimii patru ani, beneficiile obţinute de consumatori în urma negocierilor (reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea dobânzilor, scăderea sau ştergerea întregului sold etc) depăşesc 2,7 milioane de euro, potrivit datelor CSALB.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO