Bănci și Asigurări

CSALB: valoarea beneficiilor obţinute din negocierile dintre instituţiile de credit şi consumatori a depăşit 1,3 mil. euro în primele opt luni ale anului; românii au căutat soluţii pentru reducerea ratelor afectate de creşterea preţurilor şi dobânzilor

CSALB: valoarea beneficiilor obţinute din negocierile dintre instituţiile de credit şi consumatori a depăşit 1,3 mil. euro în primele opt luni ale anului; românii au căutat soluţii pentru reducerea ratelor afectate de creşterea preţurilor şi dobânzilor

Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB

Autor: Cristina Bellu

24.08.2022, 10:50 61

Valoarea beneficiilor obţinute din negocierile dintre instituţiile de credit şi consumatori, derulate pe parcursul anului 2022, a depăşit, până în luna august, suma obţinută pentru întregul an 2020, respectiv 1,3 milioane euro, arată o analiză a Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB).

Potrivit acesteia, de la începutul anului, peste 1.700 de consumatori au formulat solicitări în raport cu băncile şi IFN-urile prin intermediul instituţiei, majoritatea solicitând găsirea unor soluţii pentru reducerea ratelor afectate de creşterea preţurilor şi de majorarea dobânzilor variabile.

Răspunsul instituţiilor de credit a venit prin scăderea la sub 4% a cererilor respinse fără un motiv obiectiv.

“Băncile au gestionat eficient atât perioada pandemiei, cât şi cea generată de creşterea generalizată a preţurilor şi de majorarea dobânzilor. Un exemplu este reprezentat de cererile privind trecerea de la ROBOR la IRCC. În cadrul CSALB am primit 50 de astfel de cereri, semn că probabil băncile au rezolvat intern majoritatea acestor solicitări”, spune Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB.

Cererile respinse de bănci din motive nejustificate au ajuns anul acesta la 3,7% din total, cel mai mic nivel de la înfiinţarea CSALB.

(Sursa: CSALB)

Solicitarea de ştergere a înregistrărilor în Biroul de Credit este considerată un motiv obiectiv de clasare a cererii deoarece nu sunt cereri negociabile, iar consumatorii se pot adresa direct băncilor cu această solicitare.

În 2022, băncile şi IFN-urile au primit în cadrul CSALB peste 700 de astfel de cereri, faţă de 1.173 de cereri cu acest obiect în 2021.


 

 
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
Azi:
Diferență:
Ieri: 4.9250
Azi:
Diferență:
Ieri: 4.7278
Azi:
Diferență:
Ieri: 5.7274
Azi:
Diferență:
Ieri: 5.0120