Bănci și Asigurări

Cum a reuşit Libra să-şi crească activele cu 40%: „Ţinta noastră este să menţinem creşterea pe segmentele nişate”

Emil Bituleanu, director general al Libra Bank. Mediafax Foto

Emil Bituleanu, director general al Libra Bank. Mediafax Foto

Autor: Liviu Popescu

08.04.2016, 00:00 449

Libra Bank, un jucător de talie mică specializat pe nişa profesiilor liberale, care a reuşit să-şi crească activele cu 40% într-un an, la aproximativ 2,4 miliarde de lei, susţine că are ca principală ţintă creşterea pe segmentele nişate, agricultura, proiecte rezidenţiale, IMM-uri, corporate şi profesii liberate, şi nu se orientează către cucerirea rapidă a cotei de piaţă. 

„Creşterea băncii este prudentă, iar în continuare ne dorim să avem un portofoliu de credite curat, care să genereze profit. Ţinta noastră nu este să cucerim rapid cote de piaţă, ci să menţinem creşterea pe segmentele nişate, care pentru noi au reprezentat până acum principalele motoare de creştere: agricultura, respectiv proiectele rezidenţiale în marile oraşe, alături de segmentele tradiţionale ale băncii- IMM, corporate şi profesii liberale”, a afirmat la solicitarea ZF Emil Bituleanu, director general al Libra Bank, întrebat cum a reuşit mai exact banca, aflată pe locul 24 în sistemul bancar, să-şi majoreze activele cu aproape un miliard de lei.

Banca a raportat pentru 2015 un profit net de aproape 24 de milioane de lei, în timp ce rata creditelor neperformante a ajuns la 7,8%, sub nivelul pieţei de 11,65% în decembrie 2015. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO