♦ Volumul total al subscrierilor pe piaţa asigurărilor, incluzând şi sucursalele, a ajuns la peste 5,5 mld. lei în primul trimestru (T1) din 2024 ♦ Eliminând din acest nivel total, subscrierile de pe zona RCA, respectiv 2,15 mld. lei (inclusiv sucursalele), piaţa ar rămâne la circa 3,35 mld. lei în primele trei luni din 2024.
Piaţa asigurărilor din România a fost dintotdeauna orientată puternic către zona asigurărilor auto, în special zona RCA. Astfel, cu cât o companie era mai prezentă pe segmentul asigurărilor auto obligatorii cu atât creştea mai mult per total piaţă. Cel mai bun exemplu este cel al Groupama, care odată cu prăbuşirea City Insurance şi-a luat cota de piaţă cuvenită de pe zona RCA, crescând substanţial şi ajungând să conducă întreaga piaţă. Dar cum arată piaţa asigurărilor fără segmentul RCA?
Dacă luând în calcul rezultatul total al pieţei asigurărilor vedem că Groupama este liderul, în momentul în care eliminăm subscrierile de pe zona asigurărilor RCA, Groupama face loc pentru Omniasig, care de-a lungul timpului a completat majoritatea podiumurilor în clasamentele celor mai mari jucători din piaţa asigurărilor.