Carpatica Asig, companie care a intrat în mecanismul de rezoluţie după ce vreme de un an şi jumătate a încercat fără rezultat să găsească un investitor care să o capitalizeze, a devenit un jucător de top în piaţa asigurărilor locale în numai şase ani mizând puternic pe poliţele auto obligatorii (RCA), asigurări care în mod ironic i-au declanşat prăbuşirea. Carpatica avea nevoie de o capitalizare de circa 90 mil. euro, însă suma ar fi putut fi mai mică în condiţiile în care asigurătorul încheia un contract de reasigurare mai cuprinzător.
Carpatica Asig a fost creată în urmă cu 18 ani de omul de afaceri sibian Ilie Carabulea, însă nu sub denumirea actuală, ci sub numele de ASA Sibiu Atlassib.
Ideea înfiinţării unui asigurător i-a venit lui Carabulea pe vremea când derula afaceri pe piaţa transporturilor de călători şi a realizat că pasagerii săi aveau nevoie de asigurare pentru a călători în străinătate.
Mai bine de un deceniu de la lansare asigurătorul lui Carabulea a stat în umbră şi a fost vizibil doar în oraşul de origine - Sibiu -, însă în 2009, pe când era condusă de Mariana Flucuş, compania a dat puternic drumul la vânzările de RCA.
Astfel, la finele lui 2009 subscrierile din poliţele auto obligatorii au cumulat 150 mil. lei şi reprezentau aproape 80% din afacerile totale. Spre comparaţie, anul anterior Carpatica Asig avea venituri din RCA de numai 39 mil. lei, adică mai puţin de jumătate din afaceri. În prezent, Carpatica a ajuns să fie al doilea cel mai mare asigurător RCA după Euroins, deţinând o felie de 15% din piaţa poliţelor auto obligatorii.
După poziţionarea ca un asigurător agresiv pe RCA, afacerile Carpatica au crescut constant, însă şi pierderile au început să se adune. În ultimii şase ani asigurătorul lui Carabulea a strâns pierderi de aproape 90 mil. lei.