♦ Aproape orice document se emite în format digital şi este semnat electronic prin sisteme certificate. Totodată, brokerii au creat facilităţi de self-service pentru clienţi, în care aceştia îşi pot consulta portofoliul şi pot efectua diverse operaţiuni administrative.
Peste 95% din poliţele de asigurare intermediate sunt în format digital în cadrul activităţii unor brokeri, ceea ce înseamnă o preluare relativ semnificativă din sarcinile administrative ale asigurătorilor, care implicit se traduc în reduceri de costuri administrative ale acestora în procesul de emitere a cotaţiilor de primă şi a poliţelor, a transmis Dorel Duţă, preşedinte al Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România (UNSICAR).
„În sprijinul pieţei şi în special al clienţilor, companiile de brokeraj au dezvoltat şi implementat o serie de procese digitale pentru a asigura corecta funcţionare a relaţiei cu clienţii şi cu partenerii de afaceri. Astfel, în cadrul activităţii unor brokeri, peste 95% din poliţele de asigurare intermediate sunt în format digital. Unii brokeri preiau o parte semnificativă din sarcinile administrative ale asigurătorilor şi, implicit, reduc costurile de administrare ale acestora în procesul de emitere a cotaţiilor de primă şi poliţelor“, a declarat preşedintele UNSICAR, Dorel Duţă.