BCR trebuie să-ÅŸi îmbunătăţească în mod „structural“ relaÅ£ia cu clienÅ£ii corÂÂporate ÅŸi de aceea va reevalua complet gama de produse ÅŸi procese care Å£in de creditarea pe acest segment, spune Andreas Treichl, CEO al Erste Group, acÅ£ionarul principal al celei mai mari bănci din România.
„În acest moment ne concentrăm eforturile pe îmbunătăţiri structurale, cum ar fi regândirea procesului de creditare, modernizarea infrastructurii ÅŸi a reÅ£elelor informatice, managementul operaÅ£ional ÅŸi analitic al relaÅ£iei cu clienÅ£ii, instruirea, testarea ÅŸi licenÅ£ierea personalului“, a declarat Treichl. ÃŽntr-un interviu pe e-mail, ÅŸeful Erste, pentru care achiziÅ£ia BCR acum aproape zece ani a fost cel mai mare pariu făcut de el, a răsÂpuns întrebărilor ZF legate de evoluÅ£ia acÂtuală a BCR, procesul de restructurare a băncii ÅŸi curăţare de credite neperformanÂte, precum ÅŸi de planurile pentru viitor.
Segmentul de corporate pare să fie principalul minus al BCR în acest moment, banca pierzând clienÅ£i în criză pentru că procesul de creditare a devenit greoi, birocratic, banca trecând în cealaltă extremă faţă de perioada de boom. „Pe alocuri ÅŸi mai ales pe segmentul finanţărilor corporate aceasta s-a dovedit a fi „distrugătoare de valoare“. ÃŽn momentul în care lichiditatea în exces ÅŸi valuta ieftină s-au confruntat cu nevoile de finanÅ£are ale acestei regiuni (retehnologizare, imobiliare ÅŸi dezvoltarea infrastructurii, capital de lucru pentru onorarea comenzilor din EuroÂpa de Vest), a ieÅŸit la iveală principala slăbiciune a modelului: importanÅ£a excesivă acordată finanţării bazate pe active ÅŸi capitalizarea fragilă a companiilor-client chiar în momentul în care se atingea punctul maxim al ciclului economic. Suntem extrem de atenÅ£i să nu ajungem să repetăm aceste greÅŸeli“, afirmă Treichl.
WikiZF: Profilul companiei BCR
El subliniază că pe partea de retail „sentimentul consumatorilor pare să se fi îmbunătăţit, iar creşterea nivelului de consum are potenţialul de a schimba atitudinea şi la nivelul sectorului de afaceri. În ceea ce priveşte creditarea retail, psihologic vorbind, populaţia a învăţat lecţia de pe urma crizei şi acum este mult mai prudentă.“
Ziarul Financiar vă recomandă şi:
A abandonat meseria de medic în favoarea unei afaceri aflate în pragul falimentului