Bănci și Asigurări

Euroins, Carpatica şi Astra au strâns cei mai mulţi nemulţumiţi: peste 3.000 de reclamaţii în nouă luni

Euroins, Carpatica şi Astra au strâns cei mai mulţi nemulţumiţi: peste 3.000 de reclamaţii în nouă luni

Constantin Buzoianu, preşedintele CSA: Deşi reclamaţiile au scăzut cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, aspectele sesizate (...) rămân o problemă pe care ne-am propus să o rezolvăm.

Autor: Ciprian Valentin Botea

20.10.2011, 00:08 2210

Euroins, Carpatica Asigurări şi Astra au cel mai mare număr de nemul­ţumiţi, reclamaţiile şi sesizările trimise Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) depăşind 3.000 în primele nouă luni din 2011, adică 61% din totalul plângerilor primite de instituţia cu rol de arbitru al pieţei de asigurări.

Clienţii Euroins au trimis 1.395 de reclamaţii în perioada ianuarie-septembrie, ceea ce reprezintă 0,27% din numărul total al contractelor aflate în vigoare.

Poziţia a doua este ocupată de Carpatica Asigurări, cu 952 de reclamaţii sau 0,21% din numărul contractelor, şi Astra, cu 659 de reclamaţii sau 0,02% din totalul contractelor.

Cele mai multe nemulţumiri vin de la beneficiarii de poliţe RCA care acuză gestionarea despăgubirilor. Cele trei companii au avut o strategie de creştere agresivă pe segmentul RCA în ultimii ani şi au ajuns să deţină împreună mai mult de 1,8 milioane de contracte, adică o treime din piaţă.

"Deşi reclamaţiile au scăzut cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, aspectele sesizate, în special în ceea ce priveşte asigurarea RCA, rămân o problemă pe care ne-am propus să o rezolvăm inclusiv prin intensificarea verificărilor privind modul de instrumentare şi plată a dosarelor de daună de către societăţi", a declarat Constantin Buzoianu, preşedintele CSA.

Este pentru prima dată când CSA adoptă o poziţie fermă vizavi de problemele din piaţa asigurărilor de răspundere civilă auto, pe care clienţii le reclamă pe diverse căi de mai mulţi ani. Buzoianu, noul preşedinte numit în octombrie, a ocupat anterior poziţia de vicepreşedinte responsabil chiar cu asigurările RCA.

CSA a primit în primele nouă luni din 2011 aproape 4.900 de reclamaţii, peste 73% din acestea fiind aferente poliţelor de răspundere civilă auto. Reclamaţiile pe RCA reprezintă 0,08% din numărul contractelor încheiate şi 1,4% din totalul dosarelor de daună deschise.

Numărul plângerilor formulate de clienţi a crescut semnificativ în ultimii ani şi a ajuns la aproape 7.500 de reclamaţii şi sesizări anul trecut, în condiţiile în care în 2008 au fost mai puţin de 2.000 de reclamaţii. Aproximativ 56% din reclamaţiile primite de CSA în 2010 au fost soluţionate în favoarea clienţilor.

Euroins, Carpatica Asigurări şi Astra au plătit în primele nouă luni daune de aproximativ 450 milioane de lei (circa 106 mil. euro), aferente unui număr de peste 110.000 de dosare. Astfel, sesizările primite de CSA de la clienţii celor trei companii au reprezentat 2,7% din numărul total al daunelor achitate.

Pentru asigurările de viaţă s-au înregistrat numai 200 de reclamaţii, ceea ce înseamnă 4% din total. Sub­scrie­rile din poliţe de viaţă reprezintă circa 20% din piaţa locală a asigurărilor.

Nemulţumirea clienţilor de asigurări de viaţă s-a văzut în ultimii ani mai puţin în numărul de reclamaţii şi mai mult în răscumpărarea înainte de termen de poliţe unit-linked (asigurări de viaţă cu componentă investiţională). Zeci de mii de români şi-au anulat contractele unit-linked în ultimii trei ani din cauza scăderii randamentelor.

Noua conducere a CSA s-a întâlnit la începutul acestei săptămâni cu reprezentanţii societăţilor de asigurare şi ai brokerilor şi au convenit formarea unor grupuri de lucru comune care să găsească soluţii la problemele privind asigurarea RCA sau pregătirea profesională a angajaţilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO