Astra, cea mai mare companie de pe piaţa asigurărilor,controlată de omul de afaceri Dan Adamescu, a înregistrat ocreştere cu 1,5% a primelor brute în primul trimestru, până laaproape 335 mil. lei (79 mil. euro).
Avansul se datorează activităţii sucursalei din Ungaria,deschisă în toamna anului trecut şi care a avut subscrieri de 2,8miliarde de forinţi (10,5 milioane de euro) în primele trei lunidin acest an, reprezentând 13% din afacerile asigurătorului."Rezultatele din Ungaria se datorează unei relaţii strânse cubrokerii de asigurare şi faptului că am avut un preţ foarte bun,chiar dacă nu cel mai mic din piaţă. Noi nu avem alt canal dedistribuţie aici în afară de brokeri", a explicat Radu Mustăţea,preşedintele directoratului Astra Asigurări.
Sucursala din Ungaria a ajuns la un portofoliu de peste 140.000de clienţi pe segmentul poliţelor RCA. Astra a operat până acumdoar pe acest segment pe piaţa din Ungaria, dar începând dinaceastă lună va începe să vândă asigurări Casco şi property.
"O să activăm pe segmentul property în general, nu doarasigurări de locuinţe. Retailul este zona pe care o vizăm ca unprim pas, dar ulterior vrem să oferim produse şi de asiguraredestinate companiilor. Până la sfârşitul anului vom mai lansa şialte produse. De exemplu, există un potenţial ridicat pe asigurăride sănătate", a spus Mustăţea.
Astra este prima companie românească de asigurări care şi-adeschis o sucursală în străinătate, mai mulţi asigurători localioperând însă în alte ţări pe baza paşaportului european privindlibera circulaţie a serviciilor financiare.
În ceea ce priveşte piaţa românească de asigurări, şeful Astraspune că se aşteaptă ca afacerile la nivel agregat să fi scăzut cu7-10% în primele trei luni din 2011, apreciind că declinul ar puteafi compensat cel puţin parţial în a doua jumătate a anului.
Volumul poliţelor property emise de Astra în primul trimestru aavansat cu 43% faţă de perioada corespunzătoare din 2010, până la90,5 mil. lei, în timp ce vânzările de asigurări de viaţă auavansat în acelaşi interval cu 2%, până la 2,78 mil. lei.
Profitul net al companiei a coborât cu 20% faţă de intervalulianuarie-martie 2010 şi a ajuns la 3,86 mil. lei, în condiţiile încare compania a plătit despăgubiri de aproape 160 mil. lei peasigurări auto, în creştere cu 74%.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels