Bănci și Asigurări

Felix Daniliuc, BRD Groupe Société Générale: IMM-urile trebuie să conştientizeze că digitalizarea le oferă posibilitatea de a-şi lărgi capacitatea de a se promova, de a se face cunoscuţi, de a accesa pieţe

​Videoconferinţa ZF & BRD. Finanţări europene pentru digitalizarea României

 Felix Daniliuc, BRD Groupe Société Générale:...

Autor: Ramona Cornea

19.05.2022, 15:34 79

IMM-urile trebuie să conştientizeze că digitalizarea le oferă posibilitatea de a-şi lărgi capacitatea de a se promova, de a se face cunoscuţi, de a accesa pieţe, afirmă Felix Daniliuc, Director Departament IMM în cadrul BRD Groupe Société Générale.

”Acest context a creat un moment de conştientizare, de asumare la un nivel mai ridicat al nivelului de confort în a te gândi să retehnologizezi sau să faci o investiţie pe care nu ai făcut-o până acum. IMM-urile trebuie să conştientizeze că digitalizarea le oferă posibilitatea nu neapărat de a-şi creşte productivitatea, ci de a-şi lărgi capacitatea de a se promova, de a se face cunoscuţi, de a accesa pieţe”, a declarat Felix Daniliuc în cadrul videoconferinţei ZF & BRD. Finanţări europene pentru digitalizarea României.

Ce a mai declarat Felix Daniliuc în cadrul videoconferinţei:

• Eu am înţeles că în componenta numărul 9 din PNRR pe zona de IMM-uri şi companii mari vor fi fonduri de 1,25 mld. euro dintre care 600 mil. euro ar adresa direct oportunităţi de finanţare şi investiţii pentru IMM-uri, încă 300 de mil. euro adresează spectrul larg, adică toate întreprinderile şi 300 de mil. euro merg spre companiile mari. 

• Sunt foarte IMM-uri în România, sunt vreo 33.000 de IMM-uri bancabile şi astfel vorbim de niveluri diferite de deschidere sau de conştientizare cu privire la acest fenomen, la digitalizare. Vorbim despre cea de-a patra revoluţie industrială, este cel mai folosit acest termen. Nu este doar un fenomen economic, ci şi social.

• Din perspectivă economică, digitalizarea promite să stimuleze productivitatea şi să o ducă la niveluri foarte înalte, reuşind să trimitem chiar la noţiunea de dividend al digitalizării.

• Există şi un revers al medaliei şi mă refer aici la prăpastia digitală, care are efect la nivelul incluziunii în primul rând, dar pe de altă parte este şi cel al competitivităţii afacerilor. Din Acest punct de vedere, noi considerăm că digitalizarea ar trebui învăţată de la şcoală. Potrivit indicelui economiei şi societăţii digitale pentru 2020, România se situa pe locul 26 din 28 de state membre din UE, ceea ce înseamnă că puţin peste 10% din populaţia adultă a României are competenţe digitale peste medie.

• Avem un decalaj la nivel general în ceea ce priveşte digitalizarea, dar acest lucru poate genera şi oportunităţi şi aici m-aş gândi la două direcţii: la nivelul serviciilor publice, dar şi din punct de vedere al proceselor economice. Aici vedem clar că această tendinţă de integrare a tehnologiilor digitale în procesele economice are un impact cât se poate de concret şi de direct în creştere competitivităţii şi productivităţii economiilor în ansamblu şi a economiei româneşti. Avantajele sunt incontestabile.


• Băncile sunt pregătite să finanţeze, noi am finanţat şi înainte de IMM Invest, vom finanţa şi după IMM Invest sau după acest gen de programe. Important pentru noi este să vedem că în compania respectivă există o viziune strategică, există nişte rezultate care susţin această viziune.

• Băncile sunt aici pentru a finanţa, BRD a finanţat, finanţează şi va finanţa. BRD vine de la Banca Română pentru Dezvoltare, deci cred că este o coerenţă foarte concretă în ceea ce facem, ceea ce suntem şi în ceea ce ne propunem.

• Există servicii digitale, există hardware, există soluţii. Trebuie mobilizare, trebuie să gândim în termeni de perspectivă pentru afacerile noastre. Pentru toată lumea contează perspectiva, ceea ce îţi propui să faci. Este foarte important pentru toată lumea acum.

• Pe termen scurt este nevoie în continuare de a avea experţi, specialişti aşa cum am avut şi astăzi, care revin şi arată şi care ridică nivelul de conştientizare şi de a afla ce se spune, ce este nevoie sau cum trebuie să ne raportăm pentru a atrage fonduri. În schimb, rămâne şi acea componentă pe termen lung, care este cât se poate de reală. Din punct de vedere cantitativ, noi ne propunem acum să avem cât mai multe IMM-uri care să acceseze finanţări europene, dar din punct de vedere calitativ aş spune că este important pentru noi să creştem competitivitatea şi performanţa IMM-urilor. Sunt 30.000 de companii bancabile din segmentul care mă interesează pe mine, companii cu cifre de afaceri între 1 şi 50 de milioane de lei. Trebuie să aducem cât mai multe în zona aceasta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO