Piaţa de leasing financiar pare să fie caracterizată în prezent de aceleaşi tendinţe comportamentale care existau şi înainte de izbucnirea crizei financiare, în 2008, companiile regăsindu-se acum într-o luptă acerbă în preţuri pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, este de părere Felix Daniliuc, CEO al diviziei de leasing a Raiffeisen.
„Conducând o companie activă în piaţă pot spune că văd cam aceleaşi ingrediente pe care le-am avut şi în 2008, aceleaşi tendinţe comportamentale. O bătălie pe pricing şi o atitudine de tipul să dăm cel mai bun preţ, să luăm cât mai mulţi clienţi. Este o abordare prociclică. În piaţă există oricum un interes crescut din partea clienţilor, oamenii au planuri de investiţii şi noi ne-am găsit tocmai acum să ne luptăm în preţuri“, a afirmat Felix Daniliuc pentru ZF.
El atrage atenţia asupra concentrării de risc în special în zona finanţărilor pentru camioane, sectorul care a fost principalul motor de creştere a pieţei în 2015 şi care a susţinut piaţa şi la începutul acestui an. Finanţările pentru achiziţia de camioane reprezintă aproximativ 40% din totalul finanţărilor acordate de companiile de leasing, echivalentul a 640 mil. euro, apropindu-se astfel de felia de 47% deţinută de autoturisme.