Bănci și Asigurări

Băncile pot să verifice de la distanţă identitatea clienţilor şi să deruleze operaţiuni pentru persoane fizice şi IMM-uri cu soluţia digitală lansată de FintechOS şi certSIGN

Băncile pot să verifice de la distanţă identitatea...

Autor: Cristina Bellu

29.09.2020, 12:24 446

FintechOS, furnizor global de tehnologie pentru domeniul financiar-bancar, şi certSIGN, companie specializată în dezvoltarea şi implementarea de aplicaţii software pentru securitatea informaţiilor, anunţă lansarea unei soluţii digitale pentru operaţiunile zilnice ale băncilor, care echivalează cu prezenţa fizică a clientului la sediu.

Concret, proiectul care a fost implementat deja în cadrul instituţiei financiare OTP Bank oferă băncilor posibilitatea să verifice de la distanţă identitatea clienţilor, să le prelucreze informaţiile, dar să şi deruleze end-to-end operaţiunile pentru persoane fizice şi IMM-uri, de la înrolarea de clienţi noi până la semnarea electronică, cu aceeaşi valoare ca şi semnătura olografă, a documentelor necesare pentru produse de creditare.

„În contextul actual, digitalizarea proceselor de business joacă un rol foarte important nu doar în ceea ce priveşte timpul, ci şi în ceea ce priveşte sănătatea populaţiei.  Soluţia pe care am reuşit să o dezvoltăm şi ulterior să o implementăm la OTP Bank, cu ajutorul partenerului FintechOS, este în acord cu Regulamentul European eIDAS şi oferă posibilitatea clienţilor de a se identifica şi a semna documentele, ca şi cum ar fi prezenţi fizic la sediul băncii. Această soluţie poate fi implementată cu succes de către orice alt furnizor de produse bancare din România sau din afara ţării”, explică Adrian Floarea, CEO al certSIGN.

Soluţia asigură condiţia obligatorie de identificare a non-clienţilor şi clienţilor noi, precum şi pe cea de a crea premisele semnării electronice cu valoare legală – fie că e vorba de operaţiuni simple, precum înrolarea (onboarding-ul) sau creditarea pentru persoane fizice şi IMM-uri.

Odată ce clientul este identificat şi înrolat, acesta poate interacţiona exclusiv digital cu banca, semnând electronic, cu valoare legală, toate documentele.

„Extindem opţiunile de servicii de încredere deja integrate în soluţiile FintechOS pentru ca fiecare instituţie să aleagă în funcţie de politica internă şi cerinţele de conformitate aplicabile. O instituţie financiară de top cu procese din retail lansate în producţie a validat deja această soluţie comună. Este evident că atât companiile, cât şi clienţii preferă interacţiunea digitală, tendinţa fiind accelerată în pandemie şi, foarte probabil, ireversibilă”, adaugă Todi Pruteanu, director pentru parteneriate în cadrul FintechOS.

Mecanismul de implementare a soluţiei comune FintechOS-certSIGN a devenit parte a procesului certSIGN şi este conform cu reglementările naţionale şi europene. Acest proces a fost auditat în vara lui 2020, şi notificat către Organismul de Supraveghere a Prestatorilor de Servicii de Încredere Calificaţi din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO