Bănci și Asigurări

Firmele de brokeraj au devenit „răul necesar“ care aduce jumătate din businessul asigurătorilor mari

Firmele de brokeraj au devenit „răul necesar“ care...

Autor: Anelis Baciu

10.09.2013, 00:08 450
Omniasig, Allianz-Ţiriac şi Generali, companii aflate în clasamentul celor mai mari asigurători locali, au subscris prin brokeri mai mult de jumătate din primele de asigurare aferente primului semestru, potrivit datelor transmise de companii la solicitarea ZF. Cele trei companii au subscris în perioada ianuarie-iunie prime de 1,12 miliarde de lei (250 mil. euro).
 
Aceste cifre confirmă practic un fenomen vizibil la nivelul pieţei de asigurări în ultimii patru-cinci ani: tot mai mulţi clienţi au tăiat din bugetele alocate pentru asigurări şi au apelat la brokeri pentru a negocia mai dur preţul poliţelor de asigurare. Totodată, asigurătorii au concediat 6.000 de oameni din 2008 încoace şi au închis câteva sute de unităţi teritoriale, iar locul acestora a fost luat de brokeri.
 
Virgil Şoncutean, director de vânzări şi distribuţie în cadrul Allianz-Ţiriac, spune că în acelaşi timp numărul de agenţi proprii ai companiilor de asigurări a scăzut după introducerea programelor de pre­gătire profesională a intermediarilor, ceea ce înseamnă că brokerii au câştigat teren şi de aici. Potrivit unor estimări din piaţă, în prezent există circa 40.000 de agenţi de vânzări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO