♦ În România, 63% dintre respondenţii la sondajul Kearney au vizitat o sucursală bancară cel puţin o dată pe trimestru în 2022, în timp ce media UE a fost de 55% ♦ Principalii factori care stau la baza utilizării în continuare de către consumatori a sucursalelor bancare includ consilierea personalizată, interacţiunea umană şi un grad mai ridicat de încredere ♦ În România, doar 11% dintre respondenţi nu ar fi dispuşi sa treacă la utilizarea exclusiva a canalelor bancare digitale, conform Kearney.
O treime dintre interacţiunile bancare ale consumatorilor din România sunt exclusiv digitale, adică atât cercetarea produselor bancare, cât şi achiziţia sunt efectuate online, procent aproape egal cu media europeană de 37%, în timp ce realizarea operaţiunilor doar fizic, într-o sucursală bancară, este metoda preferată de 39% din clienţii români, arată un studiu al companiei de consultanţă în management Kearney.
„România a avansat şi continuă să avanseze rapid din punct de vedere al utilizării canalelor digitale şi în special al aplicaţiilor de mobile banking - apetitul este aici şi va rămâne, este clar. Sunt însă câteva aspecte importante şi interesante în România. Pe partea pozitivă, interesul şi atenţia din ce în ce mai mare a românilor asupra sănătăţii financiare şi astfel dorinţa (şi nevoia) de a primi suport şi sfaturi personalizate de la banca lor în acest sens, din ce în ce mai mult direct în spaţiul digital (mobil), mulţi dorindu-şi acest lucru mai mult decât beneficii financiare directe“, a declarat Florian Teleabă, principal şi head of Bucharest office, Kearney.
Pe de altă parte, completează el, ìbăncile locale mai au încă de inovat în zona de experienţă digitală, şi au de învăţat de la bănci digitale/neobanks care, prin reimaginarea unor produse clasice şi a experienţei clientului în utilizarea lor, reuşesc să atragă mai mult, să facă experienţa de utilizare mai simpla, şi să stimuleze un comportament chiar mai sănătos în multe cazuri (ex. de economisire, de gestiune a banilor, etc.)“.