Creşterea intermedierii financiare se poate realiza prin accelerarea adoptării tehnologiilor digitale în serviciile financiar bancare, educaţie financiară şi digitală pentru creşterea capacităţii consumatorilor de a luat decizii, dar şi prin simplificarea procesului de acordare a unui credit bancar, se arată într-o prezentare a lui Florin Dănescu, preşedinte executiv al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), susţinută în cadrul unui seminar organizat de BNR. „Intermedierea financiară, din perspectiva infrastructurii pieţei, are în vedere produse mai bune, dar în acelaşi timp se aşteptă adoptarea tehnologiilor. Puţină lume ştie, la nivelul publicului, că facem eforturi de mulţi ani de zile pentru recunoaşterea semnăturii electronice“, susţine Florin Dănescu. Prin accelerarea adoptării tehnologiilor digitale în serviciile financiar- bancare s-ar automatiza schimbul de informaţii între instituţiile de credit şi autorităţi pentru verificarea datelor cu caracter personal ale clienţilor. De asemenea, recunoaşterea caracterului juridic al semnăturii electronice sau al semnăturii electronice avansate ar putea contribui la o eficacitate mult mai mare. Implementarea cărţii de identitate electronice şi facilitatea identificării digitale, de la distanţă, a clienţilor, dar şi optimizarea identităţii digitale financiare se află de asemenea printre abordările necesare, care ar întări infrastructura intermedierii financiare. Din punctul de vedere al educaţiei financiare şi digitale, această zonî ar putea creşte capacitatea consumatorilor de a lua decizii responsabile şi în acelaşi timp ar putea contribui la o calitate mai ridicată a situaţiilor financiare cu care se prezintă clienţii la bănci.