Legea RCA, care de ceva timp stă în sertarul parlamentului, a ieşit la lumină fără a se modifica varianta iniţială formulată de guvern în noiembrie 2023 pentru a evita posibilitatea unui infringement prin netranspunerea directivei europene.
Ca şi atunci, discuţiile cu toţi actorii şi reprezentanţii pieţei asigurărilor erau de a veni cu amendamente pentru a corecta, stabiliza sau regla anumite derapaje ale acestei legi, având în vedere problemele şi conflictele ultimilor ani în jurul acestui subiect. Iulius Firczak, deputat şi membru al Camerei Deputaţilor din parlament, a spus pentru ZF că amendamentele venite atât din partea brokerilor de asigurări, asigurători şi alţi actori ai pieţei nu au fost dezbătute, votate sau trecute. „Nu a trecut niciun amendament. Pentru că exista o presiune mare pentru implementarea directivei, am fost nevoiţi să trecem legea în formula iniţiată de guvern, fără a discuta sau a include vreun amendament. S-au anulat şi amendamentele propuse de senat. Nu s-a dezbătut, nu s-a votat niciun amendament. Doream împreună cu ASF să reglementăm conflictul de interese intre mandatar şi instituţia care face reparaţia.“
„Nu se poate ca societatea care face reparaţia şi stabileşte preţul reparaţiei, să se ocupe şi de recuperarea de creaţe de la asigurător. Am vrut să reglementăm şi această situaţie în condiţiile în care despagubirile plătite anual pe reparaţii ajung la 8 mld. lei“, a spus Iuliu Firczak.