Bănci și Asigurări

Gheorghe Grad, Country Manager Romania, Renomia: Noi, faţă de ponderea pe care am avut-o în urmă cu 5 ani de zile, suntem mai bine pe partea de asigurări facultative ca şi structură

ZF Bankers Summit 2022

Gheorghe Grad, Country Manager Romania, Renomia: Noi,...

Autor: Mara Rolea

13.07.2022, 12:12 89

​Expunerea noastră ca şi companie pe RCA este de 40% din total cifră de afaceri şi ne axăm foarte mult pe partea de riscuri industriale şi pe partea de asigurări facultative, afirmă Gheorghe Grad, Country Manager România, Renomia, în cadrul Conferinţei ZF Bankers Summit 2022.

“Brokerii au crescut pentru că la criza cunoscută din urmă cu aproape 8 ani piaţa de asigurări şi-a restrâns foarte mult activitatea de distribuţie în sensul în care companiile de asigurări au închis birourile teritoriale, a fost una din măsurile de protecţie împotriva necunoscutului din acea criză economică şi o foarte mare parte a oamenilor din vânzări în cadrul companiilor de asigurări au migrat către companiile de brokeraj şi asta este explicaţia principală a creşterii atât de mari a intermedierii prin distribuitori prin brokeri în această perioadă de timp.”

Ce a mai spus Gheorghe Grad la ZF Bankers:

- Brokerii au crescut pentru că la criza cunoscută din urmă cu aproape 8 ani piaţa de asigurări şi-a restrâns foarte mult activitatea de distribuţie în sensul în care companiile de asigurări au închis birourile teritoriale, a fost una din măsurile de protecţie împotriva necunoscutului din acea criză economică şi o foarte mare parte a oamenilor din vânzări în cadrul companiilor de asigurări au migrat către companiile de brokeraj şi asta este explicaţia principală a creşterii atât de mari a intermedierii prin distribuitori prin brokeri în această perioadă de timp. Dincolo de educaţia clientului care a înţeles că la un broker de asigurare poate să înţeleagă soluţii multiple, dar principalul factor a fost această migraţie, închiderea birourilor teritoriale asigurătorilor şi astăzi vânzările directe ale companiilor de asigurări au rămas la acele nivele relativ mici.

- Corelat cu educaţia aş mai vedea un element, şi anume un studiu recent legat de cota de analfabetism funcţional pe statele europene arăta pe România un procent de 40%. Aceşti 40% sunt persoane adulte care nu înţeleg raţiunea unor contracte şi a unor documente pe care le citesc, dar sunt proprietari de active şi nu cred că vor fi în targetul de potenţiali asigurabili ai niciunei companii de asigurări din piaţă. Trebuie să acceptăm că acest segment de 40% din populaţie nu are cum să devin un segment de clienţi cumpărători ai acestor produse cu excepţia răspunderii civile auto pentru că ei deţin maşini.

- Până la un punct, creşterea bunăstării personale nu merge mână în mână cu asigurarea. Nevoia de protecţie şi de asigurare este mai degrabă apanajul acoperirii unor nevoi la care nu poţi face faţă personal în cazul unei cheltuieli excepţionale. În momentul în care gradul de bunăstare a crescut, conceptul de autoasigurare a capacităţii proprii de sustenabilitate de a acoperi orice nevoie de plată neprevăzută, pare relativ uşor de organizat.

- Pentru că noi activăm atât în partea de retail, cât şi în partea de corporate, pentru retail avem în lansare două produse noi de asigurare pe piaţă, unul dintre ele va fi disponibil din toamnă. Este un produs de affinity, şi un al doilea la începutul anului viitor. Digitalizare clar, tot ce înseamnă produse de retail se îndreaptă spre astfel de soluţii digitale, iar pentru partea de corporate, foarte multă consultanţă, specialişti de bună calitate şi soluţii  din ce în ce mai sofisticate, dar pe care să le putem aduce prin intermediul grupului pe piaţă atunci când jucătorii români nu reuşesc să facă faţă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO