Bănci și Asigurări

Grupul olandez ING, care deţine a patra cea mai mare bancă de pe piaţa românească după active, a încheiat T/2021 cu un profit net de 1 mld. euro, în creştere cu 50%

Steven van Rijswijk, CEO ING Grou

Steven van Rijswijk, CEO ING Grou

Autor: Cristina Bellu

07.05.2021, 11:33 614

ING Group, care deţine a patra cea mai mare bancă de pe piaţa românească după active, a obţinut în primul trimestru al acestui an un profit net de 1 mld. euro, în creştere cu 50% comparativ cu rezultatul net obţinut în perioada similară a anului trecut, în timp ce veniturile totale au urcat cu 4,2% până la 4,7 mld. euro, arată datele anunţate vineri de grupul olandez.

În T1/2021, veniturile din comisioane s-au majorat cu 9,1% până la 854 mil. euro, în special datorită produselor de investiţii, în timp ce venitul net din dobânzi s-a menţinut stabil faţă de perioada similară a anului trecut, la 3,5 mld. euro, dar a crescut cu 5,1% faţă de T4/2020.

Creditele şi avansurile acordate clienţilor au crescut cu 17,8 miliarde de euro în T1/2021, pe măsură ce fondurile TLTRO (Targeted Longer-Term Refinancing Operations -n. red.) au fost folosite pentru a sprijini economia, iar depozitele nete ale clienţilor au crescut cu 8,1 de miliarde de euro, reflectând impactul continuu al pandemiei Covid-19 şi al măsurilor de restricţie.

Baza de clienţi primari, cu venit recurent şi încă un produs utilizat, a fost stabilă la 13,8 milioane în T1/2021.

”ING a obţinut rezultate puternice în primul trimestru al anului 2021. Revenirea bruscă a profitului net la nivelul anului precedent a fost determinată de o creştere bună a veniturilor din comisioane şi costuri de risc mai mici. Veniturile din comisioane au fost stimulate de creşterea produselor de investiţii, în special în Germania şi Belgia. Franciza ING şi-a demonstrat forţa în primul trimestru, inclusiv prin succesul nostru de a converti finanţarea TLTRO din partea Băncii Centrale Europene în beneficiul clienţilor noştri, care continuă să se confrunte cu efectele pandemiei Covid-19, sprijinind astfel revenirea economică. În ceea ce priveşte costurile de risc, rămânem prudenţi şi luăm în considerare întârzierile preconizate în rambursarea creditelor”, spune Steven van Rijswijk, CEO ING Group.

El precizează că instituţia continuă cu strategia digitală şi mobile-first ţinând cont de gradul ridicat de utilizare a canalelor digitale din partea clienţilor ING. În Olanda, acest lucru are ca rezultat o reducere a numărului de sucursale şi o creştere a numărului de puncte de servicii, pentru care a fost alocat un provizion de restructurare.

De asemenea, Steven van Rijswijk spune că grupul va întrerupe activităţile bancare în segmentul de retail din Austria şi Cehia pentru a se concentra pe pieţele în care poate obţine o poziţie şi o rentabilitate mai bune.

”Pe parcursul trimestrului, ING a atins un record de peste 50 de green deals, într-un număr crescut de sectoare, pe măsură ce clienţii prioritizează din ce în ce mai mult tranziţia către sustenabilitate şi pe corelarea acestor eforturi de soluţiile de finanţare. Având un model puternic de guvernanţă socială, de mediu şi corporativă (profil ESG), suntem bine pregătiţi pentru a-i sprijini în aceste eforturi. Drept exemplu, avem facilitarea unui credit de tip revolving de 10,1 miliarde de euro pentru AB InBev, cel mai mare împrumut sustenabil acordat vreodată”, adaugă Steven van Rijswijk.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO