Impuls Leasing România, filiala din România a grupului austriac Impuls - Leasing International GmbH, a încheiat în primele 11 luni ale anului finanţări în valoare totală de peste 104 milioane euro, în creştere cu 15% faţa de perioada similară a anului precedent, pozitionându-se în continuare pe locul 2 în topul general al firmelor de leasing din România.
Compania deţine o cotă de piaţă de 9% şi a încheiat în decursul primelor 11 luni ale anului peste 3.500 de contracte.
Finanţările acordate de companie în primele 11 luni au reprezentat 10% echipamente şi 90% vehicule, din care 50% camioane, 15% vehicule comerciale uşoare şi 35% autoturisme.
“Suntem pe un trend ascendent, care se va menţine şi anul viitor. Piaţa începe să se mişte uşor, uşor în direcţia bună”, spune Razvan Diaconescu, Director General al Impuls-Leasing România.
În viziunea şefului Impuls Leasing, o problemă a pieţei de leasing este orientarea clienţilor aproape exclusiv spre finanţările în euro. „Noi avem lei şi încercăm să vindem lei, mult mai agresiv decât încercăm să vindem euro. Cred că este o problemă de istoric. În plus, dacă ne uităm la o reclamă la maşini, observăm că toate preţurile sunt în euro şi toată gândirea este în euro.“
„Pentru întreaga piaţă estimările conduc către o creştere cu 15-20% anul acesta faţă de anul trecut, poate vom vedea şi luminiţa de la capătul tunelului“, a spus Diaconescu.
Comparativ cu anii anteriori, recuperările de bunuri ale firmei de leasing au scăzut până la un nivel considerat nesemnificativ. „Recuperările de bunuri au scăzut foarte mult. La bănci subiectul este încă «hot», dar în leasing ne-am apucat din 2009 să curăţăm, adică să luăm înapoi, s-au cam terminat. Acum avem o medie de 15-20 de maşini pe lună, în condiţiile în care avem peste 20.000 de contracte active.“
Diaconescu spune că firma pe care o conduce foloseşte acelaşi sistem de rating ca înaintea crizei, dar că există totuşi o prudenţă ceva mai ridicată. „Avem acelaşi rating, dar nu mai avem acele excepţii de la rating. Nu suntem neapărat mai selectivi, dar vrem să vedem mai multe date despre o firmă.“
El mai adaugă că a observat în ultima vreme o prudenţă mai mare din partea clienţilor, care, spre deosebire de perioada anterioară crizei, compară ofertele şi încearcă să obţină condiţii cât mai avantajoase: „Clienţii sunt mult mai atenţi şi doresc să îşi negocieze contractele şi condiţiile. Motivul este criza. Ne uităm la fiecare leu, nu mai luăm prima ofertă“.