Bănci și Asigurări

Inca un Craciun pe credit: desi o duc mai rau, romanii tot se imprumuta. Cum comentati?

Inca un Craciun pe credit: desi o duc mai rau, romanii tot se imprumuta

Daniel Boaje, director general al Cetelem: A fost o luna foarte buna pe partea de credit in magazin, dar si pentru cardurile de credit.

21.12.2009, 23:25 87

Nici dobanzile mari nu i-au descurajat sa se imprumute pentrua-si face cadouri de sarbatori: companiile de credite practicadobanzi anuale efective de 30-40% la imprumuturile in lei, cu multpeste dobanda-cheie a BNR de 8%.
Luna decembrie le-a adus companiilor de credite de consum de pepiata locala cresteri de pana la 25% a volumului de imprumuturiacordate, deoarece in aceasta perioada mai multi romani cumparaelectrocasnice si mobila, luand finantari direct dinmagazine.
Cetelem, cea mai mare companie de credite de consum, care acordaimprumuturi in magazinele Elvila, Dedeman, Bricostore, Flanco,Flamingo, Vodafone, Depozitul de Calculatoare sau Praktiker, aacordat luna aceasta un volum de credite in magazine cu 14% maimare decat in noiembrie.
"A fost o luna foarte buna pe partea de credit in magazin, dar sipentru cardurile de credit. Imprumuturile de nevoi personale nuprea functioneaza in decembrie, deoarece oamenii care cumparabunuri de folosinta indelungata prefera modalitatile de plataimediate, cum sunt cardul si creditul in magazin", afirma DanielBoaje, directorul general al Cetelem.
De altfel, la sfarsitul lui noiembrie Boaje spunea intr-un interviuacordat ZF ca se asteapta ca in decembrie creditele acordate inmagazinele partenere sa urce cu aproximativ 10%. Aceasta este ceamai importanta linie de business pentru Cetelem, care mai acordaimprumuturi de nevoi personale si pentru achizitia deautovehicule.
"Anul trecut in decembrie creditarea a scazut foarte mult, a fostprima luna de recul violent din cauza crizei", mai spune Boaje.Pentru tot anul 2009 compania estimeaza o scadere a solduluicreditelor cu circa 10% comparativ cu 2008.

Americanii de la GE Money dau credite in magazine de 4milioane de euro
Si in cazul GE Money, divizia de finantari de retail a gigantuluiamerican General Electric, luna decembrie a adus o cresteresemnificativa a imprumuturilor acordate in magazine.
"Credem ca volumul creditelor in magazin acordate de GE Money inluna decembrie va depasi 4 milioane de euro, nivel asemanator cucel din luna decembrie a anului trecut, si apreciem ca este unrezultat foarte bun in contextul economic actual. Este, asa cum dealtfel ne si asteptam, cea mai buna luna din an, in crestere cu20-25% fata de luna noiembrie", a declarat Bogdan Dobre, directorulgeneral al diviziei de credite de consum a GE Money (brandul subcare opereaza companiile Ralfi, Domenia Credit si MotoractiveLeasing).
"Ca in fiecare an, si anul acesta derulam promotii impreuna cupartenerii nostri retaileri, in functie de specificul fiecaruia",mai spune Dobre.
GE Money vinde credite de consum in magazinele Mobexpert, Domo,Interhome, Praktiker, Euranis, Husqvarna si altele.
Creditele in magazin pot fi accesate destul de usor, pentru ca nusunt cerute garantii imobiliare, in schimb finantatorii percepdobanzi mai ridicate, pentru ca si riscurile asumate sunt maimari. De exemplu, la GE Money creditele de consum in lei au odobanda anuala efectiva (DAE) de 45,28% pentru scadenta de cinciani. Valoarea creditului poate fi intre 300 si 10.000 de lei.Pentru a face o comparatie, in cazul unui credit de nevoi personalede 10.000 de lei pentru cinci ani, cu ipoteca, DAE variaza intre16% si 28% in ofertele bancilor.
Pe de alta parte, Cetelem nu publica pe site informatii cu privirela DAE, ci rata lunara pe care ar trebui sa o plateasca clientulpentru o anumita suma. De exemplu, in cazul unui credit de 10.000de lei cu scadenta peste cinci ani, destinat achizitiei demobilier, rata lunara este de 361 de lei. Toate creditele acordatede Cetelem au rate lunare fixe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO