Bănci și Asigurări

ING a raportat pentru T1/2022 un profit de 276 mil. lei, în creştere cu 67%

Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank

Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank

Autor: Claudia Medrega

04.06.2022, 21:01 5312

ING Bank a obţinut în primul trimestru (T1) din 2022 un profit de 276 mil. lei, mai mare cu 67% faţă de câştigul din T1/2021, în condiţiile în care veniturile băncii au avansat cu 23%, la 667 mil. lei.

“Primele două luni ale anului au început cu un suflu nou, cu speranţa reîntoarcerii la normal după doi ani de pandemie. Din păcate, izbucnirea conflictului din Ucraina ne-a plasat din nou într-o zonă de incertitudine, aducând consecinţe economice şi sociale importante şi dificil de prognozat pe termen mediu şi lung. Similar cu perioada care a marcat începutul pandemiei în 2020, observăm o abordare mai prudentă în rândul clienţilor noştri, companii şi persoane fizice. Acest fenomen, dublat de inflaţia crescută şi dobânzile aflate în trend ascendent, determină clienţii să îşi cântărească cu mai multă atenţie planurile de investiţii. Cu toate acestea, ne aflăm într-o poziţie stabilă şi solidă, atat la nivelul băncii noastre, cât şi la nivelul sectorului bancar”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank.

Banca susţine că a majorat soldul creditelor acordate cu 21% faţă de T1/2021, la 35,5 mld. lei.

Nevoia de stabilitate şi predictibilitate a clienţilor persoane fizice s-a accentuat în primul trimestru al anului. Peste 70% dintre persoanele care au accesat un credit nou pentru o locuinţă s-au orientat către creditul ING Ipotecar 7FIX, cu şapte ani de dobândă fixă, potrivit informaţiilor transmise de ING Bank.

În acelaşi timp, în zona creditelor de consum, clienţii au ales credite cu o valoare mai mică şi au optat din ce în ce mai mult pentru soluţii precum cardul de credit sau overdraft.

Pentru a-i ajuta pe clienţi să îşi gestioneze mai uşor produsele de creditare, ING Bank susţine că a introdus în luna februarie închiderea creditului de nevoi personale 100% online. Astfel, banca oferă un proces end-to-end online, unde clienţii au controlul complet asupra deschiderii, administrării plăţilor şi închiderii unui credit de nevoi personale direct din ING Home’Bank. Procesul de rambursare şi închidere durează câteva minute, poate fi făcut de pe orice dispozitiv, laptop, desktop sau smartphone şi îi scuteşte pe clienţi de timpul şi efortul de a se deplasa până la un punct de lucru fizic, în reţeaua ING Office.

Aplicaţia de mobile banking ING Home’Bank are un grad foarte înalt de utilizare, comparabil sau superior celui din ţările vestice în care activează grupul ING: 76% dintre clienţii activi folosesc aplicaţia aproape zilnic, de pe telefoanele lor mobile. De asemenea, vânzările de produse şi servicii bancare digitale în Home’Bank aproape s-au dublat comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, crescând cu 93%, susţine ING Bank.

Vânzările digitale ajung la o pondere de 47% din total, restul fiind generate de către consultanţii din reţeaua ING Office.

„Acest echilibru confirmă modelul de business mixt, unde clienţii au opţiunea de a accesa 100% digital produsele şi serviciile pentru nevoile lor cotidiene, dar pot în egală măsură să apeleze la consultanţii din agenţii pentru produsele cu un grad mai ridicat de complexitate”, a mai transmis banca.

În acelaşi timp, plata cu cardul continuă să câştige teren în rândul clienţilor persoane fizice ING, atât în magazine fizice, cât şi în e-commerce. Astfel, după ce în primăvara anului 2020 plăţile cu cardul depăşeau retragerile cash pentru prima oară în istoria ING, în primul trimestru din 2022 acestea deja reprezentau 57% din totalul plăţilor făcute de clienţi.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO