Bănci și Asigurări

ING a realizat în primul semestru un profit brut de 451 milioane lei, cu 16% mai mare faţă de 2018

ING a realizat în primul semestru un profit brut de 451...

Autor: Dorin Oancea, Mediafax

12.08.2019, 14:32 187

ING a realizat în primul semestru un profit brut de 451 milioane lei, cu 16% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul creşterii comerciale puternice şi continue. Veniturile au crescut cu 15%, până la 1,005 milioane lei, arată un comunicat al băncii.

Costurile operaţionale au crescut cu 6 milioane lei, sau 1%, până la 451 milioane lei. Excluzând cheltuielile extraordinare din prima jumătate a anului trecut, costurile mai ridicate din anul curent au fost reprezentate de creşteri salariale şi extinderea echipei ING în zonele de digitalizare, dezvoltare a afacerilor şi riscul non-financiar. Costurile de risc s-au ridicat la 103 milioane lei, creşterile fiind vizibile, în principal, în portofoliul de Retail. Profitul net a ajuns la 385 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, o creştere de 12% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Portofoliul de credite ING continuă tendinţa ascendentă în 2019, cu o creştere de 4,1 miliarde lei faţă de sfârşitul primei jumătăţi a anului 2018, la 27,3 miliarde lei, în contextul majorării cu peste 10% a portofoliului pentru toate liniile de business. Portofoliul de credite a crescut cu 6% comparativ cu sfârşitul anului 2018. Distribuţia creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor şi al persoanelor fizice, cu 58% din portofoliu fiind reprezentat de persoane fizice. Portofoliul de împrumuturi pentru Mid-Corporate şi IMM-uri a crescut cu 13%, faţă de sfârşitul primei jumătăţi a anului 2018, datorită unei oferte competitive de produse şi uşurinţei de a le accesa prin intermediul platformei ING Business. Cota de piaţă pe partea de credite a crescut la 10,4%, reprezentând o creştere de +1,4pp comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.

Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,3% la sfârşitul lunii iunie 2019, înregistrând o uşoară creştere de la 3,2% la sfârşitul anului 2018, însă se situează, în continuare, mult sub media pieţei.

Portofoliul de depozite încredinţate ING a crescut cu 12% comparativ aceeaşi perioadă a anului trecut, cu până la 3,7 miliarde lei, ajungând la aproape 33 miliarde la sfârşitul lunii iunie 2019. Depozitele persoanelor fizice reprezintă 69% din total portofoliu, comparativ cu 66% în 2018. Cota de piaţă pe partea de depozite a crescut la 9,3%, reflectând o creştere de +0,4pp faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Baza de clienţi activi a crescut la 1,35 milioane clienţi până în iunie 2019, în timp ce ING continuă să primească cel mai mare scor NPS (Net-Promoter Score - ce măsoară nivelul de satisfacţie al clienţilor) de pe piaţă. Numărul de clienţi care îşi încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut cu 110.000 sau cu 18%, ceea ce înseamnă, practic, că mai mult de 1 din 8 români îşi încasează salariul într-un cont ING. Ambele realizări reflectă succesul strategiei ING, ce pune accentul pe experienţa clientului, produse simple şi uşor de accesat, precum şi o politică de preţuri corectă.

Tendinţa de digitalizare îşi menţine traiectoria ascendentă, fiind înregistrate peste 70 milioane interacţiuni digitale cu banca. Aplicaţia mobilă rămâne, în continuare, cea mai accesată, 5 din 6 contacte ale clienţilor noştri provenind de pe dispozitivele mobile.

Rata de adopţie ING Pay în primul an de la lansare confirmă comportamentul digital: 135.000 clienţi şi-au activat serviciul în Home’Bank şi au efectuat peste 5 milioane de tranzacţii. La sfârşitul lunii iunie 2019, ING a oferit opţiunea de plăţi mobile şi pentru utilizatorii iOS şi a adus Apple Pay clienţilor săi, raportând 23.000 dispozitive înrolate în prima zi de lansare. Mediul digital nu este preferat doar pentru tranzacţii instante, ci şi pentru produse instante, în general, având în vedere că 20% din creditele de nevoi personale sunt accesate prin ING Home’Bank, în mai puţin de 15 minute.

ING Business, platforma de digital banking destinată clienţilor de Mid-Corporate şi IMM-urilor, a înregistrat, de asemenea, o creştere semnificativă, ajungând la aproape 5.000 de clienţi, iar creşterea însumează atât clienţi noi, cât şi migraţi de pe platformele anterioare. La 9 luni de la introducerea noului model operaţional (urmând predilecţia clienţilor ING pentru digital şi self-service), clienţii au utilizat platforma ING Business pentru operaţiunile zilnice şi în interacţiunile cu banca prin modulele de comunicare şi self-service. Mai mult, 30% dintre autentificările în ING Business provin de pe telefonul mobil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO