Bănci și Asigurări

ING: Asigurarile de viata ar trebui sa fie mai transparente

15.09.2008, 15:14 70

Procesul de vanzare a politelor de asigurare de viata ar trebui sa fie mai transparent, astfel incat clientii sa inteleaga foarte bine costurile pe care le implica o astfel de investitie, afirma Cornelia Coman, directorul general interimar al ING Asigurari de Viata, liderul pietei de profil.

Ea considera ca transparenta este unul dintre cele mai importante aspecte ale pietei locale care necesita imbunatatiri, iar aceasta problema au avut-o si statele vestice, unde legislatia din domeniu a fost modificata in urma unor procese rasunatoare intentate de clienti nemultumiti.

"Cred ca un lucru care va lovi intr-o zi asiguratorii este cresterea transparentei, care este foarte importanta, pentru ca asigurarile de viata sunt produse pe termen lung. Probabil ca asiguratorii ar trebui sa schimbe ceva in procesul de vanzare. Se poate merge mai departe cu explicatiile aduse clientilor cu privire la costurile unei asigurari de viata. Trebuie sa invatam din greselile tarilor din Vest, unde s-a schimbat legislatia dupa ce clientii au intentat procese", spune Coman, care la 1 octombrie va prelua functia de CEO a ING Asigurari.

Pe de o parte, exista agenti in piata care, pentru a vinde cat mai mult si a-si incasa comisioanele, nu le prezinta clientilor explicit toate implicatiile unei asigurari de viata. Pe de alta parte, sunt si multi clienti care nu citesc atent contractele de asigurare. Multe probleme apar la rascumpararea politei, adica la incetarea contractului inainte de scadenta, cand clientii primesc inapoi mai putini bani decat au platit, deoarece orice asigurare prevede costuri in acest caz, care sunt trecute in contract.

In cazul politelor unit-linked, adica a asigurarilor de viata cu componenta investitionala, sunt clienti care intra in panica atunci cand investitia lor trece printr-o perioada de scadere, pentru ca nu inteleg ca acesta este un produs pe termen lung. Asigurarile unit-linked plaseaza cea mai mare parte a primei platite de asigurat in fonduri de investitii, o parte mai redusa fiind destinata riscului asigurat.

"La produsele unit-linked, agentul este instruit de companie sa le spuna clientilor ca produsul este pe termen lung. Aceste produse nu au legatura cu fluctuatiile de moment, pentru ca sunt incheiate pe o perioada de 20-30 de ani. Asigurarea de viata nu este o forma de imbogatire, ea inlocuieste intotdeauna o pierdere, cum ar fi producerea unui eveniment sau iesirea la pensie, cand pierzi capacitatea de a castiga bani", sustine Theodor Alexandrescu, directorul general al AIG Life, a doua companie din piata asigurarilor de viata.

Vanzarile de asigurari de viata au ajuns la 849,9 milioane de lei (231,6 milioane de euro) in primul semestru, in crestere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO