ING Bank România, sucursala locală a grupului olandez cu acelaşi nume, a obţinut în primele nouă luni ale anului un profit net de 391 mil. lei, în creştere cu 56% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Ascensiunea profitului ING a fost susţinută de vânzarea acţiunilor Visa, precum şi de creşterea creditării. Excluzând câştigurile din tranzacţia cu acţiuni Visa, profitul net ING România în primele nouă luni ale anului 2016 a crescut cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la 290 mil. lei, potrivit informaţiilor transmise de bancă.
Portofoliul de credite al băncii a avansat cu 29% faţă de septembrie 2015, la 17 mld. lei, în principal ca urmare a majorării volumului de credite pentru persoane fizice şi pentru IMM-uri. Cel mai mult a crescut creditarea în lei, cu 53%, la 11,3 mld. lei.
„ING România a înregistrat rezultate solide în primele nouă luni din 2016. Creşterea creditării şi atragerea a peste 100.000 de clienţi activi noi demonstrează că strategia noastră de business este eficientă. Vom păstra direcţia actuală de dezvoltare şi, în 2017, ne propunem să ajungem la o cotă de piaţă de 10% clienţi cu salarii“, a declarat Michal Szczurek, CEO ING România.