Profitul brut al ING Bank a fost în primul trimestru al anului de 222 milioane lei, cu 4% mai mult comparativ cu perioada smilară din 2018, iar profitul net al companiei a ajuns la 197 milioane lei, anunţă banca.
După un mandat de 7 ani în România, CEO Michal Szczurek va prelua o nouă poziţie în grupul ING, urmând să gestioneze divizia de retail ING Asia, precizează comunicatul băncii.
Veniturile au crescut cu 16%, la 491 milioane lei, datorită volumelor de activitate crescute. Costurile operaţionale au crescut şi ele cu 7%, la 221 milioane lei, influenţate în special de dinamica costurilor salariale şi a costurilor de reglementare. Costul cu deprecierea activelor a crescut la 48 milioane lei, ca urmare a constituirilor de provizioane suplimentare pentru portofoliul de credite de consum, spre deosebire de anul trecut când banca a beneficiat de o eliberare de provizion pentru expunerile corporative.
Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,5% în primul trimestru, uşor mai ridicată faţă de finalul anului trecut, însă semnificativ sub media pieţei.
Volumul creditelor acordate a crescut cu 4,6 miliarde lei pe parcursul ultimelor 12 luni, ajungând la 26,1 miliarde lei (+22%), cu creşteri semnificative atât în segmentul persoanelor fizice, cât şi al persoanelor juridice. Cota de piaţă a crescut cu 1,1% faţă de martie 2018, la 10,1%. Mixul în portofoliu rămâne ponderat între creditarea persoanelor fizice (58%) şi cea a companiilor (42%). Creditarea IMM-urilor a crescut cu 22% faţă de perioada similară a anului trecut. În cadrul segmentului persoanelor fizice, numărul noilor credite acordate a ajuns la 1 din 5 dosare oferite prin ING Bank pe piaţă.
Soldul fondurilor atrase a crescut cu 11% în ultimul an, cu o creştere de 3,1 miliarde lei şi totalizând 31,05 miliarde lei la finalul lunii martie. Cota de piaţă a băncii pe acest segment a ajuns la 9,0%, comparativ cu 8,8% în 1Q18, creşterea datorându-se în special dezvoltării portofoliului dedicat persoanelor fizice.
„Performanţa ING Bank Romania rămâne una puternică, la începutul aniversării celor 25 de ani, păstrând tendinţa comercială pozitivă dobândită pe parcursul anului 2018. În primul trimestru al acestui an numărul de clienţi ING a crescut per total cu 78.000 pe toate segmentele de clienţi, fiind în continuare în topul băncilor recomandate de către clienţi, conform studiului Net Promoter Score”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.
Baza de clienţi activi persoane fizice a crescut cu 141.000, respectiv cu 12% în dinamica anuală, atingând pragul de 1,32 milioane. Astfel, numărul clienţilor cu venit recurent într-un cont ING a ajuns la 873.000, cu 17% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Traficul mobil a crescut cu 60% în comparaţie cu 2018, înregistrându-se până la 10 milioane de vizite pe lună în Home’Bank. Mai mult, pentru 330.000 dintre clienţi, mobilul reprezintă singurul canal de interacţiune cu ING, pe care îl utilizează pentru diverse nevoi, de la transferul de bani către un contact, plata facturilor, primirea de notificări de tip ”push” de fiecare dată când cardul este folosit, până la încheierea unei asigurări de viaţă în mai puţin de 5 minute – cel mai recent produs încorporat în aplicaţie.
Primele luni ale acestui an au mai adus schimbări în managementul ING, cu Răzvan Sighinaş alăturându-se conducerii ING din martie, în rolul de CIO. Răzvan Sighinaş are o experienţă de 18 ani în domeniul IT, după ce a început ca software engineer, ocupând apoi roluri operaţionale şi senior management în SUA şi Europa pentru jucători mari ai industriei precum Oracle, Vodafone sau Electronic Arts.
La nivel global, compania a atras noi clienţi şi a consolidat relaţiile cu cei existenţi. Numărul clienţilor primari a crescut cu 150.000 pe parcursul primului trimestru, totalizând 12.6 milioane. Profitul net al grupului pentru primele trei luni a fost de 1.119 milioane euro, în scădere de la 1.225 milioane euro raportate anul trecut sau faţă de cele 1.273 milioane de la finalul anului 2018.