Bănci și Asigurări

ING va incepe sa obtina profit din retail dupa 2010, cand va avea un milion de clienti

ING va incepe sa obtina profit din retail dupa 2010, cand va avea un milion de clienti

Albert Roggemans: Vom avea 200 -250 de office-uri SelfBank

29.08.2008, 19:41 19

ING Bank asteapta sa faca profit din retail pe piata locala incepand din 2010 sau 2011, in conditiile in care a pornit o investitie de la zero pentru a lansa aceste operatiuni.
"Planul nostru este ca pana in 2010 sa ajungem la un milion de clienti si sa atingem break even (punctul la care veniturile egaleaza cheltuielile, n. red.)", spune Albert Roggemans, CEO al diviziei de retail a ING.
Potrivit raportului grupului olandez de la jumatatea anului, operatiunile de retail din Romania si Ucraina au adus o pierdere cumulata de 6 milioane de euro.
Olandezii au lansat in 2004 un proiect pe plan local, prin care ofera servicii prin intermediul unor unitati operate in regim de franciza, iar produsul central din oferta este un cont curent cu card atasat. Banca mizeaza pe automatizarea operatiunilor curente, in timp ce consilierii se concentreaza pe oferirea de servicii cu valoare adaugata mare. Un proiect similar a fost lansat mai recent si in Ucraina, pe baza experientei acumulate pe piata romaneasca.
In prezent ING opereaza o retea de 165 de office-uri Self'Bank, iar Roggemans spune ca numarul lor va continua sa urce spre 200-250 in anii urmatori.
In paralel cu extinderea retelei teritoriale ING mizeaza si pe dezvoltarea canalelor alternative de plata. Olandezii au ajuns sa aiba peste 70.000 de utilizatori pentru platforma de internet-banking (home'bank), in conditiile in care portofoliul total de clienti a depasit 600.000 de persoane pe zona de retail.
"In mod normal, circa jumatate din clienti ar trebui sa utilizeze astfel de servicii. Ponderea va depinde insa de zonele in care ne dezvoltam", spune Roggemans, notand ca firmele mici, care sunt incluse in aria de retail si pentru care ING a lansat recent o oferta, au contractat servicii de internet-banking in proportie de aproape 100%.
Oficialii ING spunca peste 50% din plati sunt concentrate prin canalul home-bank, in conditiile in care utilizatorii sunt foarte activi.
Olandezii au definitivat acum si un proiect care permite plata rapida a facturilor de utilitati cu cardul, prin intermediul unui POS dotat cu cititor de cod de bare. Astfel de aparate au fost instalate acum in toate unitatile Self'Bank. Roggemans afirma ca solutia ar putea fi extinsa prin amplasarea unor astfel de puncte si in afara unitatilor proprii, insa momentan nu a fost luata o decizie in acest sens.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO