Una din patru sucursale ale băncilor din Europa se va închide în următorii trei ani, pe măsură ce noile obiceiuri ale clienţilor cu privire la banking-ul digital, determinate de pandemie, se permanentizează, arată o analiză realizată de compania de consultanţă Kearney.
Estimările indică o creştere accentuată a unei tendinţe care se manifesta deja înainte de izbucnirea pandemiei, în ultimii 10 ani închizându-se aproximativ 35% din sucursale la nivel european.
Analiza include 92 de bănci de retail (50 dintre acestea din Europa de Vest, iar 42 din Europa de Est) prezente în 22 pieţe europene.
O altă tendinţă care se va remarca în perioada următoare se referă la creşterea serviciilor bancare din mediul online ca urmare a acestor închideri, 70% din totalul de deschideri de cont, depozite, împrumuturi şi cereri pentru carduri de credit urmând să se realizeze digital în următorii 3 ani. Înainte de pandemia COVID-19, studiile Kearney au arătat că 53% dintre clienţii băncilor europene nu se foloseau de serviciile bancare prin intermediul sucursalelor sau a altor canale fizice pentru a cerceta şi a achiziţiona produse noi.