Bănci și Asigurări

Luni, 15 martie, ultima zi pentru cererile de amânare a ratelor la credite. Păunescu, CSALB: Au fost şi clienţi care au cerut băncilor amânarea ratelor peste maximul de 9 luni, dar şi clienţi care au întrerupt amânarea

Luni, 15 martie, ultima zi pentru cererile de amânare a...

Autor: Roxana Rosu

16.03.2021, 00:05 202

„Băncile ar trebui să fie pregătite pentru multe situaţii în care consumatorii nu vor putea să-şi respecte obligaţiile de plată conform noilor grafice de rambursare, chiar dacă au beneficiat de amânarea plăţii acestor rate“.

Termenul de depunere a cererilor pentru amâ­narea plăţii ratelor bancare a expirat ieri, iar Cen­trul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Do­meniul Bancar (CSALB) a atras atenţia că băn­cile ar trebui să fie pre­gătite pentru multe si­tuaţii în care consumatorii nu vor putea să-şi res­pec­te obligaţiile de plată con­form noilor gra­fice de rambursare.

„Dacă ar fi să anti­ci­păm ce urmează după pe­rioa­da în care consu­ma­torii au avut posi­bili­ta­tea de a solicita amânarea ra­telor, putem spune că băn­cile ar trebui să fie pre­gătite pen­tru multe situaţii în care con­su­ma­to­rii nu vor putea să-şi respecte obligaţiile de pla­tă conform noilor grafice de rambursare, chiar dacă au beneficiat de amânarea plăţii acestor rate. Între cererile transmise CSALB sunt cazuri în care consumatorii solicită băncilor amânarea ra­telor peste termenul maxim de 9 luni, moti­vând că situaţia lor financiară nu s-a îmbunătăţit. Alţii cer întreruperea procesului de amânare a plăţii ratelor după ce au estimat o înrăutăţire a situaţiei lor vi­itoa­re, generată de costurile amâ­nării“, spune Alexandru Păunescu, preşedintele Co­legiului de Coordo­na­re al CSALB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO