Bănci și Asigurări

Mădălin Roşu, preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule BAAR: City Insurance are o cotă de piaţă mai mare pe piaţa RCA decât aveau Astra şi Carpatica atunci când le-a fost retrasă autorizaţia şi au intrat în faliment. Costurile falimentului City Insurance pot fi mai mari

Mădălin Roşu, preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule BAAR: City Insurance are o cotă de piaţă mai mare pe piaţa RCA decât aveau Astra şi Carpatica atunci când le-a fost retrasă autorizaţia şi au intrat în faliment. Costurile falimentului City Insurance pot fi mai mari

Mădălin Roşu, preşedinte, BAAR: Matematic, City Insurance are, în prezent, o cotă de piaţă mai mare pe piaţa de RCA decât aveau Astra şi Carpatica atunci când le-a fost retrasă autorizaţia, deci costurile ar putea fi mai mari, însă aceasta depinde şi de structurile de portofoliu diferite ale celor trei societăţi.

Autor: Mircea Nica

14.09.2021, 00:05 8490

♦ Până la data de 30.06.2021, BAAR a plătit pentru Astra 44 mil. euro şi pentru Carpatica 62,7 mil. euro, totalul fiind de 106,7 mil. euro. Mai sunt în rezervă pentru plăţi de despăgubiri viitoare 12,1 mil. euro pentru Astra şi 25,5 mil. euro euro pentru Carpatica, în total 37,6 mil. euro ♦ City Insurance, liderul pieţei asigurărilor şi jucătorul dominant de pe zona asigurărilor RCA, se află la un pas de retragerea autorizaţiei de funcţionare şi faliment.

City Insurance are în prezent o cotă de piaţă de aproape 45% pe zona RCA, mai mult decât aveau companiile falimentare Astra Asigurări şi Carpatica Asig. Prin urmare costurile unui posibil faliment al liderului pieţei City Insurance ar putea fi mai mari, dar acest lucru depinde şi de structurile de portofoliu diferite ale celor trei societăţi, consideră Mădălin Roşu, preşedinte al Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR).

„Matematic, City Insurance are în prezent o cotă de piaţă mai mare pe piaţa de RCA decât aveau Astra şi Carpatica atunci când le-a fost retrasă autorizaţia, deci costurile ar putea fi mai mari, însă aceasta depinde şi de structurile de portofoliu diferite  ale celor trei societăţi. Aceste aspecte ar trebui să rezulte din analiza motivelor cuprinse în deciziile de retragerea a autorizaţiei pentru Astra şi Carpatica şi o eventuală astfel de decizie în cazul City Insurance“, a spus Mădălin Roşu pentru ZF.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO