♦ „Promovăm responsabil creditul ipotecar cu dobândă fixă pe 30 de ani. Este un produs aflat în portofoliul băncii de foarte mult timp. Cu toate acestea, nu a existat o cerere din partea clienţilor, chiar dacă acest produs a fost şi la momentul la care rata de referinţă era la 1,5%.“
Creditele ipotecare reprezintă pentru bănci nu doar produse financiare, ci şi parteneriate de lungă durată cu clienţii, influenţând stabilitatea financiară şi planificarea pe termen lung a ambelor părţi. Astfel, contractarea unui credit ipotecar devine una dintre deciziile financiare cele mai importante pe care un consumator le poate lua, consideră Mădălina Teodorescu, vicepreşedinte al BRD SocGen, responsabilă cu segmentul de retail.
„Un credit ipotecar stă în portofoliul băncii în jur de 20 de ani, şi din această perspectivă, creditul ipotecar este o decizie importantă în angajamentul clientului pe termen lung. Pe de altă parte, acest lucru ne oferă posibilitatea să atragem clientul cu tot portofoliul de produse. Modul în care gândim profitabilitatea este legată de relaţia cu clientul şi perspectiva de termen lung pe care o avem. Astăzi, băncile au ajuns la o anumită maturitate în piaţă. Nu mai exista paradigma de a se uita la profitabilitate pe termen foarte scurt“, a spus Mădălina Teodorescu în cadrul ZF Bankers Summit 2024, ziua 1.
Începând cu a doua parte a anului 2023 şi continuând cu primele luni din 2024, băncile au încercat să revigoreze piaţa creditării ipotecare lovită de dobânzile mari. Concret, unele bănci mari în căutare de clienţi au lansat tot felul de oferte promoţionale pentru credite noi ipotecare şi/sau pentru refinanţări de credite ipotecare de la alte bănci, cu dobânzi mai mici, în jurul a 5-6%, sau chiar sub acest nivel, dobânzi uneori fixe pentru 3-5 ani.