Bănci și Asigurări

Maria Rousseva, CEO al BRD: Rolul nostru este să sprijinim clienţii chiar şi în perioade dificile. Trăim într-o lume dominată de incertitudini

Maria Rousseva, CEO al BRD: Rolul nostru este să...

Autor: Claudia Medrega

13.02.2025, 00:07 287

Rolul BRD este de a sprijini clienţii să îşi ducă afacerile la următorul nivel şi să îi acompanieze chiar şi în perioadele dificile, susţine Maria Rousseva, CEO al băncii româneşti cu capital francez, ea amintind că trăim într-o lume dominată de incertitudini.

În anul 2025, BRD, a patra cea mai mare bancă din România după active, va rămâne concentrată pe creşterea organică sustenabilă, mizând pe produse de creditare competitive şi practici prudente de gestionare a riscurilor, iar ambiţia băncii este de a atinge o eficienţă mai mare prin simplificare şi rapiditate, după cum a spus şefa BRD într-un interviu acordat ZF.

Vorbind despre perspectivele pentru BRD şi sistemul bancar românesc în acest an, Maria Rousseva apreciază că acestea rămân „prudent optimiste“. În timp ce redresarea economică şi un ritm preconizat mai înalt de creştere a PIB ar influenţa pozitiv sistemul bancar, provocările fiscale şi incertitudinile politice pot aduce volatilitate şi pot afecta încrederea mediului de afaceri. Totodată, o disciplină deficitară a plăţilor între companii poate deteriora calitatea activelor bancare, determinând o creştere a costului riscului ce afectează profitabilitatea. 

Ori o rentabilitate solidă este esenţială pentru generarea de capital şi pentru asigurarea capacităţii băncilor de a finanţa în continuare economia, a explicat şefa BRD.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Conferințele Ziarul Financiar și Business Magazin în 2025