Bănci și Asigurări

MasterCard grăbeşte licenţierea Trezoreriei pentru a accepta plăţile cu cardurile sale

MasterCard grăbeşte licenţierea Trezoreriei pentru a...

Autor: Raluca Ghinea

03.10.2014, 17:54 343

"Ordonanţa de Urgenţă aprobată miercuri de Guvern este extrem de importantă pentru milioanele de posesori de carduri MasterCard şi Maestro care, în scurt timp, îşi vor putea achita într-un punct unic toate taxele şi impozitele administrate de către ANAF, primării sau orice alte instituţii. Acesta este motivul pentru care, la rândul nostru, vom trata procesul de licenţiere a Trezoreriei Statului cu maximă prioritate şi urgenţă", a declarat Vladimirescu într-un comunicat.

Ordonanţa creează cadrul legal pentru implementarea sistemului de plată cu cardul de către persoanele fizice, online şi la terminalele Trezoreriei, a impozitelor şi taxelor administrate de către ANAF, primării şi alte instituţii publice, începând din 2015.

Valentin Mavrodin, directorul Trezoreriei, a declarat pentru MEDIAFAX că, în urma implementării acestui sistem, prima dată va fi dată posibilitatea contribuabililor să plătească taxele şi impozitele online şi, ulterior, în cadrul unităţilor teritoriale ale Trezoreriei, vor fi instalate terminale POS, pentru plata cu cardul la ghişeu.

Potrivit actului normativ, comisioanele bancare sunt de 0,3% şi vor fi suportate din bugetul de stat, nu de către contribuabili sau de către instituţiile cărora le sunt plătite diferitele impuneri fiscale.

"Experienţa mai plăcută şi mai comodă de plată a taxelor şi impozitelor, cu ajutorul cardului, va rămâne gratuită pentru posesorii de carduri MasterCard şi Maestro, dat fiind că Ordonanţa de Urgenţă aprobată de Guvern prevede că respectivele comisioane aferente tranzacţiilor - care oricum nu vor depăşi 0,3% din valoarea acestora - nu vor fi transferate către contribuabili", a adăugat Vladimirescu.

El a arătat că plăţile cu cardul vor contribui la îmbunătăţirea controlului asupra impozitelor achitate de contribuabili.

"Ca promotori ai dezvoltării plăţilor electronice şi ai beneficiilor acestora pentru fiscalizarea economiei, ne asumăm respectarea întocmai a tuturor prevederilor şi condiţiilor stabilite de Ordonanţă", a mai spus directorul MasterCard.

Vladimirescu apreciază că este importantă obligaţia operatorilor sistemelor de plăţi de a accepta realizarea unor acţiuni anuale de promovare şi educare a contribuabililor pentru a utiliza plăţile electronice.

Ordonanţa stabileşte că nu sunt acceptate alte costuri sau comisioane (cu excepţia celui de 0,3% din valoarea tranzacţiei), inclusiv licenţe, mentenanţe sau îmbunătăţiri ale sistemelor solicitate de către emitenţii cardurilor sau sistemele de plăţi. În plus, operatorii sistemelor de plăţi trebuie să accepte realizarea unor acţiuni de promovare şi educare a contribuabililor pentru a utiliza plăţile electronice cel puţin o dată pe an.

Faţă de condiţiile specificate, pot apărea condiţii suplimentare ulterior conectării Trezoreriei la un sistem de plată, pe care acesta trebuie să le accepte în maxim trei luni de la aprobarea lor, altfel procesarea cardurilor de plată aferente sistemului respectiv va fi sistată.

Bugetul de stat sau, după caz, cel al Trezoreriei, suportă cheltuielile cu implementarea, dezvoltarea şi mentenanţa aplicaţiilor pentru serviciile de acceptare de plăţi electronice, precum şi cele pentru prestarea serviciilor de procesare, decontare, comunicaţii şi alte servicii sau resurse necesare activităţii de acceptare de plăţi electronice cu carduri.

Implementarea sistemului nu va genera costuri pentru instituţiile publice care vor încasa venituri bugetare, întrucât se utilizează sistemul actual de decontare utilizat în relaţia cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat, potrivit Ministerului Finanţelor Publice.

Guvernul estimează costuri la bugetul de stat, în urma aplicării proiectului, de 700.000 de lei pentru anul viitor şi 1,2 milioane lei pentru 2016, iar la bugetul local de 2 milioane lei în 2015 şi 2,3 milioane lei în 2016.

Serviciile ar putea fi extinse şi pentru firme, prin ordin emis de Ministerul Finanţelor Publice, care va stabili tipurile de plăţi care pot fi achitate prin acest sistem, nivelul comisioanelor şi entitatea care suportă comisionul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO