Alexandru Filip, partener coordonator al biroului McKinsey & Company din Bucureşti, spune că băncile mari vor deveni şi mai mari şi vor caştiga teren în detrimentul celor mici, în contextul în care există o discrepanţă privind capacitatea de dezvoltare a celor două categorii.
„Ne aşteptăm ca aceste discrepanţe să se accentueze, iar băncile mari să câştige şi mai mult teren. În timp ce pentru liderii pieţei este vorba despre accelerarea dezvoltării lor, pentru a creşte şi în ciclul economic următor, pentru jucătorii mai mici va fi mai degrabă vorba despre a-şi defini modelul de afaceri care le va permite să supravieţuiască“, se arată într-o analiză a McKinsey.
Cele mai mari trei bănci din România au o cotă de piaţă cumulată de 43%, ceea ce arată o concentrare foarte agresivă la vârf. De altfel, unele dintre cele mai mici bănci din România, pentru a atrage clienţi, oferă şi cele mai mari dobânzi la credite.