Bănci și Asigurări

McKinsey Bucureşti: Băncile mari devin şi mai mari, iar cele mici trebuie să îşi definească modelul de afaceri pentru a creşte. Primele trei bănci din România au o cotă de 43%, ceea ce arată o concentrare foarte agresivă la vârf

Alexandru Filip, partener coordo­nator al biroului McKinsey & Company din Bucureşti: Ca să-şi asigure succesul în acest proces de transformare digitală, băncile vor fi nevoite să se angajeze într-o competiţie vita­lă pentru a atrage în organizaţiile lor talentele digitale.

Alexandru Filip, partener coordo­nator al biroului McKinsey & Company din Bucureşti: Ca să-şi asigure succesul în acest proces de transformare digitală, băncile vor fi nevoite să se angajeze într-o competiţie vita­lă pentru a atrage în organizaţiile lor talentele digitale.

Autor: Mircea Nica

23.10.2019, 09:42 716

Alexandru Filip, partener coordo­nator al biroului McKinsey & Company din Bucureşti, spune că băncile mari vor deveni şi mai mari şi vor caştiga teren în detrimentul celor mici, în contextul în care există o dis­cre­panţă privind capacitatea de dezvoltare a celor două categorii. 

„Ne aşteptăm ca aceste discrepanţe să se accentueze, iar băncile mari să câştige şi mai mult teren. În timp ce pentru liderii pieţei este vorba despre accele­rarea dezvol­tă­rii lor, pentru a creşte şi în ciclul econo­mic următor, pentru ju­că­torii mai mici va fi mai degrabă vor­ba despre a-şi defini mo­de­lul de afa­ceri care le va permi­te să supra­vieţu­ias­că“, se arată într-o analiză a McKinsey.

Cele mai mari trei bănci din România au o cotă de piaţă cumulată de 43%, ceea ce arată o concentrare foarte agresivă la vârf. De altfel, unele dintre cele mai mici bănci din România, pentru a atrage clienţi, oferă şi cele mai mari dobânzi la credite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO