Bănci și Asigurări

Mihai Tecău, Omniasig: Suntem în o zonă constantă şi soft a pieţei în momentul de faţă, cererea trebuie să o dresăm pentru a fi mai activă, iar noi să fim mult mai activi în zona de ofertare

ZF Bankers Summit 2022

Mihai Tecău, Omniasig: Suntem în o zonă constantă şi...

Autor: Ramona Cornea

13.07.2022, 11:58 117

Mihai Tecău, preşedinte al Directoratului şi CEO al companiei de asigurări Omniasig, afirmă că piaţa de asigurări din România este în o zonă constantă şi soft în momentul de faţă, cererea trebuie încurajată pentru a fi mai activă, iar asigurătorii să fie mult mai activi în zona de ofertare.

„Piaţa devine soft sau hard, dacă este soft înseamnă că numărul de evenimente din spate nu este unul important, frecvenţa lor este una constantă, iar hard devine în momentul în care sunt evenimente mai multe, deci nu putem spune că în perioada asta a fost o abundenţă de evenimente care să dea un ton de creştere a cotelor de primă. Suntem în o zonă constantă şi soft a pieţei în momentul de faţă, noi cererea trebuie să o dresăm pentru a fi mai activă, iar noi să fim mult mai activi în zona de ofertare”, a declarant Mihai Tecău în cadrul evenimentului ZF Bankers Summit 2022.

Ce a mai declarat Mihai Tecău în cadrul evenimentului:

• Este o piaţă de asigurări în care noi avem o vechime, ce nu am depăşit niciodată este zona aceasta de potenţial, adică întotdeauna s-a vorbit despre potenţial, dar am rămas să jucăm în o zonă destul de limitată.

• Potenţial există în foarte multe linii de business, dar suntem o piaţă dominată de RCA şi trebuie să vorbim şi despre această piaţă. Că avem potenţial în zona de asigurări de sănătate, de asigurări de locuinţe, unde suntem departe de penetrarea sau acea zonă în care să spunem că toţi asiguraţii sau toţi proprietarii de locuinţe din România şi-au făcut asigurare. Suntem cu o poliţă de asigurare obligatorie de mai mult de 10 ani de zile şi n-am depăşit niciodată zona aceasta de 20%.

• Sper ca la un moment piaţa să-şi arate şi creşterea sustenabilă. Acum, creşterea care a fost în ultimul an este datorată RCA-ului. Este o polită de asigurare în jurul căreia s-a creat această piaţă de asigurări şi care va fi în continuare un punct de reper. Dacă ne vom comporta onorabil pe această zonă de RCA, cu siguranţă piaţa va creşte şi în alte zone, însă RCA-ul va fi sub reflector tot timpul, nu vom putea să ascundem lucrurile acestea.

• Noi suntem o companie în principal corporate şi asta se vede din statistici. Conducem două clasamente: de commercial properties şi CASCO, în CASCO este în special leasing pentru că leasingul este corporate şi suntem foarte bine prezenţi în această zonă. Asigurările sunt complementare băncilor, mai ales transferul acesta de risc care există în zona de corporate. Noi ne-am axat pe aceste zone, aceştia sunt pilonii noştri principali, dar nu ne-am îndepărtat nicio clipă de zona de retail. Retailul creşte, dar viteza lui de creştere este deficitară şi deficitar este o dată din zona de alocare de buget pentru asigurări. Consider că educaţia financiară face diferenţa de alocare de buget în cadrul familiilor, când se ia decizia să se cumpere o asigurare sau să nu se cumpere, se prioritizează în general zona de bunuri de consum. 

• Chiar dacă bunurile de consum se schimbă foarte des, nu li se acordă o atenţie deosebită pentru asigurare. Mai bine schimbă un bun decât să-l repare.

• Am crezut în zona de CASCO şi în cea de commercial properties, am rămas constanţi în zona de RCA, per total avem undeva în jur de aproape 70% motor în cadrul companiei şi suntem cel mai mare jucător pe commercial properties. Asta e piaţa, RCA-ul este o zonă puternică în piaţă şi nu suntem noi diferiţi faţă de piaţă.

• Consider că pe partea de motor va fi foartă multă mobilitate, asta înseamnă că partea de proprietate s-ar putea să dispară. Oamenii se mişcă mai uşor prin combinaţii de autovehicule, trotinete electrice sau altceva şi atunci asigurarea se va duce în zona aceasta de a cumpăra asigurare pentru ceea ce foloseşti, adică asigurarea de răspundere pentru ceea ce foloseşti.

• Dar noi suntem o piaţă tradiţională şi consider că oamenii vor rămâne în continuare îndrăgostiţi de investiţii în maşini şi, ca urmare, leasingul să fie un motor important. Leasingul vine la pachet cu asigurarea CASCO şi cea RCA, deci legătura există. Comportamentul mi l-aş dori mai repede spre alte zone, spre asigurarea de sănătate, asigurarea de locuinţe, asigurarea de răspundere civilă, care în România este inexistentă. Exact zona care este cea mai periculoasă.

• Noi suntem pregătiţi, este vorba şi de încredere foarte mult, adică şi piaţa trebuie să capete încredere. Zona aceasta legată de partea de garanţii, o zonă foarte profitabilă, care este şi un motor de creştere la ora actuală, sunt atraşi bani de la UE pentru dezvoltare economică, investiţii, dar cât zgomot se creează în zona aceasta vizavi de unde se folosesc banii şi cum se folosesc.

• Riscul de război şi riscul de pandemie sunt riscuri neasigurabile. Au crescut cotaţiile de primă pentru această zonă, s-au adaptat produsele.

• Online-ul nu va face diferenţa, nu are cum să o facă, dar va face o zonă mai accesibilă pentru anumite tipuri de clienţi. Dacă lucrăm şi în zona de back office, atunci şi în cazul în care se întâmplă o daună sau au probleme de rezolvat, dosarul de daună va fi mult mai uşor de rezolvat. Omniasig va rămâne o companie tradiţională, suntem prezenţi în această piaţă de foarte mult timp, nu vom pleca din zona tradiţională către o zonă de online, ci o vom acomoda şi pe ea. Prioritatea este clientul.

• Îmi doresc ca investitorii din România să vină să investească mai mult în zona de asigurări. Dacă investim, automat şi piaţa va creşte, companiile vor creşte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO