Tiberiu Moisa, directorul în cadrul Băncii Transilvania: Vedem proiecte de talie medie sau de talie mică, care se întâmplă în zona industriei, în zona micii producţiei, în sectoarele noi ale economiei. Din acest punct de vedere nu ne prea putem plânge de lipsa cererii.
Faptul că 60% dintre companii nu se gândesc să acceseze un credit, indiferent de cost, nu este neapărat o veste proastă, întrucât creditarea în sine nu este un scop, este un mijloc prin care rezolvi anumite nevoi de dezvoltare, susţine Tiberiu Moisa, directorul executiv pentru clienţi corporativi şi IMM-uri din cadrul
Băncii Transilvania, prezent la a patra ediţi
e a confer
inţei ZF Bankers Summit.
„Ceea ce generează nevoia de dezvoltare este încrederea pe care antreprenorii o au la un moment dat că există suficienţi de mulţi clienţi care să le cumpere marfa într-un mod sustenabil. Când nevoia de dezvoltare depăşeşte banii pe care îi ai în buzunar, se creează o nevoie de finanţare“, a spus Moisa, care lucrează pentru BT din 2002.
Un procent de 64% dintre companiile care au participat la un sondaj derulat de BNR au raportat că nu ar lua un credit în lei, iar 68% nu ar lua un credit în euro, indiferent de cost. Sondajul, care a avut loc în perioada octombrie 2014 - martie 2015, a avut la bază un chestionar transmis unui eşantion de 10.500 de firme, 85% dintre acestea fiind firme mici şi mijlocii.