„Obiectivul nostru este să depăşim 80 de milioane de lei în acest an şi suntem în grafic pentru a-l realiza. Am avut creştere însemnată până acum, zona de parteneri bancassurance a mers foarte bine, iar în ceea ce priveşte produsele, poliţele tradiţionale“, a declarat Mihai Popescu, director general al Ergo Asigurări de Viaţă.
Grupul german Ergo în acţionariatul căruia se află puternicul reasigurător Munich Re a pus România pe lista ţărilor unde vrea să-şi crească afacerile. Nemţii au decis să-şi diversifice businessul local, iar anul trecut au achiziţionat compania de asigurări generale a turcilor de la Credit Europe. Tranzacţia de preluare a unei companii de asigurări generale reprezintă doar un pas în procesul de extindere. Ergo vrea să devină un asigurător complet în România, cu o paletă de asigurări care să acopere toate nevoile clienţilor, de aceea tatonează acum intrarea şi pe nişa asigurărilor auto obligatorii (RCA), în prezent segmentul cel mai controversat din industria de profil.
Conflictul dintre transportatori şi asigurători, numeroasele modificări legislative şi introducerea unui tarif maximal pentru poliţele RCA nu i-au făcut pe nemţi să se răzgândească în ceea ce priveşte intrarea în piaţa de RCA. Totuşi, evenimentele îi afectează, fiind nevoiţi tot timpul să-şi adapteze strategia la schimbările care au loc.
„Ne propunem ca schimbările din piaţa RCA să nu ne afecteze. Suntem în continuare interesaţi de RCA, ne adaptăm la moficările care au loc în piaţă. Este neplăcut însă că suntem nevoiţi să tot schimbăm cifrele/situaţia la care ne raportăm în funcţie de modificările care apar“, a afirmat Mihai Popescu.
Pentru divizia de asigurări generale Ergo estimează afaceri de 50 mil. lei până la finalul anului, în creştere cu peste 20% faţă de 2015. În condiţiile în care din asigurări de viaţă Ergo estimează afaceri de peste 80 mil. lei în acest an, înseamnă că afacerile totale ale nemţilor în România vor cumula peste 130 mil. lei (29 mil. euro).
Nemţii nu intenţionează să-şi dezvolte o reţea de vânzare puternică pe plan local, ci mizează pe dezvoltarea afacerilor prin intermediul brokerilor pe segmentul asigurărilor de viaţă şi prin bancassurance în cazul asigurărilor de viaţă.
În ceea ce priveşte stadiul integrării asigurătorului preluat anul trecut, Mihai Popescu spune că procesul de aliniere a raportărilor, a sistemelor de control etc. este în plină desfăşurare.
Grupul german Ergo, a intrat pe piaţa românească de asigurări în urmă cu cinci ani. Nemţii intenţionează ca în cinci ani să ajungă în primele zece companii din piaţa locală de asigurări.
Piaţa locală de asigurări (viaţă şi generale) cumulează subscrieri de aproape 2 mld. euro anual.