Bănci și Asigurări

Nevenca Doca, Banca Transilvania: În ceea ce ne priveşte, fluctuaţia de personal este mare în front office şi în zona de call center, sunt joburile de uzură mare

ZF Bankers Summit 2022

Nevenca Doca, Banca Transilvania: În ceea ce ne...

Autor: Ramona Cornea

12.07.2022, 16:23 354

Nevenca Doca, Director Executiv Senior Resurse Umane, Banca Transilvania, afirmă că fluctuaţia de personal în banca pe care o reprezintă este mare în front office şi în zona de call center, sunt joburile de uzură mare. 

„În ceea ce ne priveşte, fluctuaţia de personal este mare în front office şi în zona de call center, sunt joburile de uzură mare, cu destul de multă activitate repetitivă. Acolo, rulajul de personal este mare. Pe celelalte tipuri de joburi avem un rulaj mic spre foarte mic, spre 5% - 6% - 7%, iar în zona de middle şi top management este sub 1%”, a declarat Nevenca Doca în cadrul evenimentului ZF Bankers Summit 2022. 
 
Ce a mai declarat Nevenca Doca în cadrul evenimentului:  
Este polarizată opinia dacă bankingul mai este sau nu mai este atractiv. Sunt unele joburi care nu mai sunt atractive, în general joburile de reţea. Dacă nu-ţi place să lucrezi cu clienţii, un job în o reţea de bancă nu o să-ţi placă. Diviziile centrale cresc datorită acestei automatizări şi a înlocuirii de anumite joburi care până acum 5-10 ani se făceau în reţea. Ele s-au transferat în centrală şi s-au pus pe nişte instrumente şi interesante pentru cei atraşi de tehnologii noi. Aş spune că există interes. Ce cred eu că nu facem suficient este că nu suntem suficient de vizibili apropo de cât de interesante pot fi anumite joburi din centrală. Aici mai putem face ceva în plus.
Dacă vorbim despre salariul din bănci, probabil că el a rămas în urmă, dar dacă vorbim despre venituri. Beneficiile sunt în funcţie de joburi, de la 20% până la 50% sau mai mult de 50% în mai multe tipuri de beneficii. Pentru noi, Banca Transilvania, a fost foarte util programul de stock option plan, pe care îl avem implementat de o mulţime de ani şi care ne-a diferenţiat în timp şi care a generat acest ataşament de implicare ca acţionare. 
Banca Transilvania are peste 9.400 de angajaţi, avem o mulţime de poziţii deschise. Noi am angajat anul trecut peste 1.000 de oameni. Cu toate achiziţiile şi integrările pe care le-am făcut, încă avem nevoie de oameni. Avem peste 200 de poziţii deschise în momentul acesta. 
Sunt mai multe probleme presante: una foarte importantă este cybersecurity, este foarte relevant în contextul ăsta. Al doilea domeniu este cel al monitorizării şi raportării. Se preconizează o creştere a numărului de angajaţi din domeniul bancar, iar o mare parte dintre ei vor fi exact în domeniile acestea de monitorizare a riscurilor. Pandemia a fost un exerciţiu bun. Al treilea segment este cel de interacţiune directă cu clienţii, unde conversaţiile nu sunt cum ar trebui să fie, din multiple motive. 
La call center se stă foarte puţin, şase – opt luni, iar la front office este mai mult. 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO