Bănci și Asigurări

Numărul plăţilor contactless cu carduri MasterCard şi Maestro a crescut anul trecut de peste 7 ori

Numărul plăţilor contactless cu carduri MasterCard şi...

Autor: Raluca Ghinea

24.02.2016, 11:00 174

În comparaţie cu cheltuiala medie achitată contactless anul trecut, valoarea medie a unei tranzacţii cu cardul este de 145 lei, astfel că plăţile contactless încep să devină opţiunea preferată pentru cumpărăturile obişnuite, de zi cu zi.

Numărul de carduri contactless active MasterCard şi Maestro a fost anul trecut de şase ori mai mare decât în 2014.

"Popularitatea plăţilor contactless este în creştere, ceea ce arată că tot mai mulţi consumatori apreciază beneficiile pe care le aduce această tehnologie în termeni de eficienţă, securitate şi uşurinţă în utilizare. Faptul că ne aflăm printre ţările cu cele mai mari rate de creştere din Europa denotă nu doar potenţialul de dezvoltare al segmentului contacless, ci şi faptul că România îşi reduce într-un mod accelerat decalajul faţă de ţările dezvoltate, unde plata contacless este deja un gest normal", a declarat într-un comunicat Cosmin Vladimirescu, director general MasterCard pentru România.

Şi europenii preferă tehnologia contactless pentru efectuarea plăţilor, numărul total de tranzacţii contactless MasterCard sau Maestro depăşind pragul de 1 miliard anul trecut, cu o creştere de 150%. La nivel european, 13% dintre tranzacţiile procesate de MasterCard în magazine în ultimul trimestru al anului trecut au fost contactless.

Valoarea totală a tranzacţiilor contactless MasterCard şi Maestro a crescut în Europa cu 183% în 2015, în timp ce numărul de carduri contactless, telefoane mobile sau alte dispozitive cu funcţionalităţi de plată contactless a crescut cu 121%. Totodată, numărul de carduri contactless şi dispozitive de plată contactless s-a majorat cu 50%.

"La nivelul Europei Centrale şi de Est, preferinţa consumatorilor pentru contactless este evidentă: în Cehia, 77% dintre tranzacţiile MasterCard realizate în magazine pe parcursul anului trecut au fost contactless. În Polonia, cifra a fost de 55%, în Ungaria de 38% şi în Slovacia de 38%", a punctat George Simon, preşedintele diviziei CEE în cadrul MasterCard Europe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO