Visa Europe se aşteaptă ca luni, 28 noiembrie, să fie cea mai aglomerată zi din an pentru cumpărăturile pe internet în Europa, posesorii de carduri Visa urmând să cheltuiască online peste 510 milioane euro, dintre care 80% pe carduri de debit.
Potrivit unei analize a companiei de plăţi, cumpărătorii vor cheltui în medie 350.000 euro pe minut, iar momentul de vârf se estimează că va avea loc la ora prânzului, în intervalul orar 13:00-14:00. Un al doilea moment de vârf este aşteptat în jurul orei 19:00, când cumpărătorii intră pe internet de acasă după ce se întorc de la serviciu.
Visa Europe se aşteaptă să proceseze doar în această zi aproximativ 7 milioane de tranzacţii în Europa, sau 4.800 de tranzacţii pe minut, pe măsură ce tot mai mulţi consumatori apelează la internet pentru cumpărăturile de Crăciun.
"Estimăm că peste 510 milioane euro vor fi cheltuiţi online luni, în Europa, pe cardurile Visa, ceea ce înseamnă o creştere de 14% faţă de 2010. Cumpărăturile online reprezintă 20% din totalul cheltuielilor pe cardurile Visa, iar volumul tranzacţiilor procesate zilnic şi datele noastre despre tendinţele de consum ne oferă o imagine de ansamblu asupra comportamentului de plată al consumatorilor", a declarat într-un comunicat Steve Perry, director comercial al Visa Europe.
În magazinele situate pe arterele comerciale importante, ultimele două zile de dinaintea Crăciunului sunt, de regulă, cele mai aglomerate pentru cumpărături. Având în vedere că Ajunul Crăciunului va fi într-o zi de sâmbătă în acest an, Visa Europe estimează că vineri, 23 decembrie, va fi cea mai aglomerată zi, întrucât cumpărătorii vor profita de programul prelungit al magazinelor şi nu vor dori să lase cumpărăturile pe ultimul moment, chiar înainte de Crăciun.
Visa îşi bazează estimările pe datele privind volumul tranzacţiilor de până în prezent şi pe comportamentul de plată observat în anii anteriori în preajma Crăciunului. Unul din opt euro cheltuiţi în Europa este pe un card Visa, acesta fiind unul dintre cei mai de încredere indicatori ai tendinţelor privind comportamentul de plată al consumatorilor.
Luni este considerată ziua cu cele mai mari vânzări pe online din an. Termen folosit din 2005 de comunitate de e-commerce, Cyber Monday este prima zi de luni de după sărbătoarea "Thanksgiving Day" în care oamenii întorşi la serviciu fac cumpărături online.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels