Bănci și Asigurări

Ovidiu Tişler, McKinsey: Istoria ne arată că jucătorii care ies dintr-o criză cu decizii îndrăzneţe orientate spre creştere păstrează câştigurile rezultate pe termen lung. Acest lucru este foarte important şi pentru băncile din România. Timpul se scurge, iar diferenţele de performanţă se adâncesc tot mai mult. Nu este timp de pierdut

Ovidiu Tişler, associate partner al biroului McKinsey & Company din Bucureşti: Majoritatea băncilor din România păstrează un model de business universal, cu puţine semne distinctive care să le permită o diferenţiere adecvat.

Ovidiu Tişler, associate partner al biroului McKinsey & Company din Bucureşti: Majoritatea băncilor din România păstrează un model de business universal, cu puţine semne distinctive care să le permită o diferenţiere adecvat.

Autor: Roxana Rosu

21.01.2022, 17:45 285

♦ Pandemia COVID-19 a accelerat tendinţa digitală. Acum este momentul să acţionăm, susţine Ovidiu Tişler de la McKinsey.

Analizele arată că băncile din România au înregistrat creş­teri semnificative în 2020-2021 pentru segmentul de vân­zări digitale, dar punctul de plecare a fost unul foarte jos com­parativ cu alte ţări din Europa Centrală şi de Est (procentul vân­zărilor digitale a fost de plus 10% în România vs. aproape 25% în CEE pentru unele produse). De asemenea, cea mai mare parte a avansului digital este încă determinat de des­chi­deri de produse simple, arată un studiu McKinsey.

Pandemia a intensificat mai multe incertitudini, precum presiunea inflaţionistă, impactul neclar al stimu­len­telor economice asupra costurilor de risc sau efectele acce­lerării adopţiei digita­li­zării. COVID-19 a dus la un avans semnificativ al digitalizării la nivel global, România fiind printre economiile europene cu cea mai ra­pidă creştere în pri­vin­ţa utili­ză­rii serviciilor digitale în sistemul bancar.

„Următorii ani sunt cruciali pentru orice bancă cu aspiraţii de a ajunge pe partea bună a extremei descrise în raportul din acest an. Timpul se scurge, iar diferenţele de performanţă se adâncesc tot mai mult. Nu este timp de pierdut“, afirmă Ovidiu Tişler, associate partner al biroului McKinsey & Company din Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO