Bănci și Asigurări

PAID - Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale: Dacă în locuinţă funcţionează şi o firmă, casa poate fi exclusă de la plata despăgubirii PAD

PAID - Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor...

Autor: Dan Straut, Mediafax

06.09.2017, 12:35 969

„Cu toate că este un produs de protecţie financiară simplu şi uşor de înţeles, etape precum completarea dosarului în vederea despăgubirii pot genera nelămuriri”, arată organizaţia.

Potrivit PAID, informaţiile pe care ar trebui să le ştie orice proprietar de locuinţe care încheie o poliţă PAD sunt:

La încheierea poliţei
- poliţa PAD se încheie exclusiv pentru imobilele cu destinaţie de locuinţă. Dacă un apartament este folosit şi ca punct de lucru pentru o firmă, acest lucru ar putea reprezenta excludere la plata despăgubirii;
- clădirile care nu sunt legate structural de locuinţă nu sunt asigurate prin poliţa PAD (bucătării de vară, foişoare etc.);
- magazia şi garajul nu sunt asigurate prin poliţa PAD, chiar dacă acestea pot fi legate structural de locuinţă;
- în cazul în care în curte sunt două imobile cu destinaţie de locuinţă (de exemplu, casa bătrânească şi o casă nouă), trebuie încheiate poliţe PAD pentru fiecare dintre ele, separat;
- centrala termică, boilerul şi hidroforul sunt acoperite prin asigurare dacă se află într-o încăpere care este legată structural de imobilul asigurat - dacă hidroforul este amplasat în curte, lângă puţ, atunci acesta nu poate fi despăgubit.

În cazul producerii unui eveniment asigurat
- asiguratul are obligaţia să anunţe primăria în scris că la locuinţa sa a avut loc o alunecare de teren sau o inundaţie, solicitând totodată ca o comisie din partea primăriei să vină şi să constate daunele, eliberându-i o copie după procesul-verbal întocmit. Acel document va trebui depus la dosarul de daună;
- asiguratul are obligaţia să anunţe asigurătorul la care a încheiat poliţa PAD cu privire la dauna produsă, în termen de 60 de zile de la momentul producerii evenimentului asigurat;
- despăgubirile pot fi încasate de asigurat fie direct în contul pe care îl are deschis la bancă, fie cash, prin ridicarea de la oricare dintre casieriile CEC Bank în baza actului de identitate;
- pentru finalizarea dosarului de daună şi acordarea despăgubirii, asiguratul trebuie să depună copia actelor de proprietate a imobilului asigurat (contract de vânzare-cumpărare, autorizaţia de construire şi procesul verbal la recepţia lucrărilor, certificatul de moştenitor, etc.);
- în cazul în care imobilul are mai mulţi coproprietari, despăgubirea se va împărţi conform cotelor deţinute de către aceştia, fiind necesară completarea formularelor de despăgubire de fiecare coproprietar în parte;
- documentele necesare dosarului de daună pot fi depuse de asigurat direct la sediul asigurătorului unde a încheiat poliţa sau prin e-mail, fie la asigurătorul care i-a încheiat poliţa, fie la adresa office@paidromania.ro, precizând în subiect numărul poliţei de asigurare PAD şi numele asiguratului, aşa cum apare în poliţă;
- în cazul în care poliţa PAD este cesionată în favoarea băncii (în cazul unui credit cu garanţie imobiliară), poate fi necesar acordul instituţiei bancare pentru obţinerea despăgubirii.

În cazul unei inundaţii
- dacă un echipaj ISU a intervenit la locuinţa asigurată pentru evacuarea apei, procesul-verbal de intervenţie întocmit de pompieri este suficient şi nu mai trebuie anunţată primăria;
- poliţa PAD nu despăgubeşte evenimentul de furtună. În cazul în care în urma fenomenelor atmosferice este avariat acoperişul locuinţei şi plouă în casă, daunele provocate de apă nu se despăgubesc prin poliţa PAD.

În cazul unui cutremur
- asiguratul trebuie să solicite în scris, de la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului, o adresă în care să fie precizată intensitatea macroseismică resimţită în localitatea în care este amplasat imobilul asigurat ce a fost avariat în urma seismului respectiv. Această adresă trebuie depusă la dosarul de daună.

PAID este o societate de asigurare-reasigurare, cu capital privat, formată prin asocierea societăţilor de asigurare pentru încheierea de asigurări obligatorii de locuinţă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 260/2008. PAID s-a constituit ca societate de asigurare în luna noiembrie 2009, prin efortul comun a 12 societăţi de asigurare, acţionari PAID. Conform prevederilor legii, PAID administrează sistemul de asigurare obligatorie a locuinţelor, care acoperă trei riscuri de bază specifice României: cutremur, inundaţii, alunecări de teren.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO