Bănci și Asigurări

Peste 95% dintre angajaţii ING Bank lucrează de acasă, faţă de 14% înainte de pandemie. ”La sfârşitul acestui an, ING va scădea procentul de angajaţi care pot fi la birou la 60%, iar 40% vor putea lucra de acasă sau vor fi în vacanţă”

Peste 95% dintre angajaţii ING Bank lucrează de acasă,...

Autor: Roxana Rosu

11.05.2020, 11:54 2010

ING Bank România a ajuns, în contextul pandemiei COVID19, de la o medie de 14% a angajaţilor care lucrau de acasă la peste 95% în prezent, banca având în vedere menţinerea pe termen lung a unei ponderi de 60% a persoanelor care se află zilnic la birou, în timp ce restul de 40% vor lucra de acasă sau se vor afla în vacanţă.

“Lucrul de acasă pentru noi, cei de la ING Bank România, nu este o noutate, mai ales că din 2017 aplicăm metoda Agile şi suntem familiarizaţi cu flexibilitatea în domeniul muncii. Ceea ce a fost nou a fost modul în care am reuşit să lucrăm 95% de acasă peste noapte şi să ne menţinem standardele de lucru. A fost un efort valoros al echipei noastre şi vreau să le mulţumesc tuturor pentru munca depusă. Avem norocul să avem o echipă digitală, responsabilă şi flexibilă”, a declarat Richard de Graaf, Head of Human Resources ING Bank Romania.

Schimbările survenite pe piaţa muncii într-un timp atât de scurt au adus şi oportunitatea de a descoperi care sunt cele mai importante beneficii ale procesului digital.

Banca a implementat la nivel local o soluţie VPN pentru a le pune la dispoziţie aproape tuturor angajaţilor experienţa muncii de acasă. Toţi angajaţii aveau deja laptopuri şi telefoane mobile, dar 500 de monitoare le-au fost trimise acasă şi, de asemenea, multe scaune.

Totodată, banca a redus programul de lucru până la ora 15:00.

O altă măsură a vizat lansarea unui instrument de comunicare internă - Yammer .

Un sondaj intern realizat cu angajaţii ING Bank România în luna aprilie, referitor la experienţa lor de lucru de acasă, a arătat că aceasta a avut un impact pozitiv important asupra echilibrului dintre viaţa profesională şi cea personală (mai mult timp petrecut cu familia, noi obiceiuri, timp pentru muncă vs. timp pentru relaxare etc.), absenţa deplasării la muncă (nu mai există timpul ocupat de drumul către şi de la birou), productivitatea (mediile casnice mai liniştite oferă mai puţine întreruperi şi distrageri) şi colaborare (cu echipa, folosind instrumente de colaborare online).

În acelaşi timp, când au fost întrebaţi care sunt provocările cu care se confruntă, mulţi dintre angajaţi au spus că le lipsesc colegii, faptul că nu au un spaţiu de lucru dedicat şi dificultăţile de a lucra singuri.

“Pentru noi, cei de la ING Bank România, prioritar va fi să avem o comunicare directă şi constantă cu angajaţii noştri, «să le luăm pulsul» şi să ne adaptăm la necesităţile lor. Prin urmare, la sfârşitul acestui an, ING va scădea procentul de angajaţi care pot fi la birou la 60%, iar 40% vor putea lucra de acasă sau vor fi în vacanţă. Perioada aceasta ne-a dovedit că putem lucra în număr mare de acasă, că pentru unii dintre colegi aceasta este o soluţie preferată şi vom continua să lucrăm de acasă într-o proporţie mai mare decât înainte.”, a afirmat Richard de Graaf, Head of Human Resources ING Bank Romania.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO