Vânzarea online a asigurărilor reprezintă, în prezent, în cel mai bun caz 2%-3%, în timp ce notificarea online poate ajunge până la 40% pentru că zona de servicii este mult mai uşor percepută şi mult mai agreată de clienţi, a spus recent Cristian Ionescu, CEO al Asirom.
„Relaţia interumană va exista, dar forma în care vom comunica, cu siguranţă se va schimba. La ora actuală, gradul de penetrare a scăzut în asigurări şi a scăzut probabil din cauză că nu reuşim să prezentăm produse suficient de simplu, astfel încât clientul să le înţeleagă. Dacă dăm la o parte poliţa de răspundere civilă auto (RCA) probabil că piaţa de online ar fi în minus“, a explicat Cristian Ionescu.
Piaţa asigurărilor din România a început să facă primii paşi în direcţia dezvoltării digitale prin implementarea soluţiei Robotic Process Automation (RPA), dar în continuare sunt limitări din punctul de vedere al tehnologizării, accesului la informaţii şi tehnologie şi a legislaţiei.