Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a avizat în decurs de două săptămâni intrarea a doi noi jucători pe piaţa locală a asigurărilor auto obligatorii (RCA), respectiv compania bulgărească Dallbogg şi compania irlandeză Euro Insurance. Ambele firme vor opera în România pe baza paşaportului european de liberă circulaţie a serviciilor. Mai mult, asigurătorul austriac Grawe a obţinut licenţa RCA, în timp ce Ergo este pe ultima sută de metri pentru obţine aprobărilor necesare de la grupul german. Preşedintele ASF Mişu Negriţoiu a afirmat în mai multe rânduri că prin intrarea acestor noi jucători oferta se va diversifica, concurenţa va creşte, iar clienţii şi piaţa în ansamblu vor avea de câştigat.
Întrebarea care se ridică este însă următoarea: chiar se va schimba piaţa RCA, în condiţiile în care niciunul din asigurărorii menţionaţi nu şi-a propus să devină un jucător agresiv? Dallbogg, despre a cărui intrare se vorbeşte de aproape un an, vrea cel mult o cotă de piaţă de 2% în primul an de operare, ceea ce înseamnă vânzări de poliţe de doar 80 milioane de lei din dintr-o piaţă de 4 miliarde de lei pe an.
Euro Insurance, cel mai nou nume intrat pe piaţa RCA, este divizia de asigurări a firmei de leasing operaţional LeasePlan Corporation, ceea ce înseamnă că va fi un asigurător cu o prezenţă marginală, de nişă pe piaţa locală, operând în principal ca asigurător pentru flota grupului din care face parte.