Bănci și Asigurări

Procesatorul de plăţi PayU estimează că în ediţia din 2022 a Black Friday numărul tranzacţiilor efectuate cu un card emis în altă ţară va atinge aproape 9% din totalul plăţilor online

Procesatorul de plăţi PayU estimează că în ediţia...

Autor: Cristina Bellu

09.11.2022, 11:50 74

PayU, divizia fintech şi plăţi online a Prosus, estimează că în ediţia din 2022 a Black Friday numărul tranzacţiilor efectuate cu un card emis în altă ţară va atinge aproape 9% din totalul plăţilor online.

Totodată, compania preconizează o creştere cu 15% a plăţilor online faţă de ediţia de anul trecut, în paralel cu o majorare de 8% a plăţilor cu datele cardului salvat şi dublarea valorii medii a plăţilor în rate faţă de o zi obişnuită.

eMAG anunţă pe 11 noiembrie cel mai mare Black Friday pe care l-a organizat de când a adus evenimentul în România, în urmă cu 12 ani, cu  1,5 milioane de oferte şi reduceri de peste 360 de milioane de lei, 69% din ofertă fiind la cel mai bun preţ din 2022.

„Aceasta este şi ziua în care plata cu cardul înregistrează creşteri importante şi ne bucurăm că, an de an, tot mai mulţi oameni descoperă beneficiile ecommerce”, spune Andrei Şercănean, VP ecommerce services eMAG.

Pentru ediţia din acest an, eMAG estimează vânzări de 639 de milioane de lei, în creştere cu 30 de milioane de lei faţă de anul trecut, iar previziunile PayU arată că , în ediţia de anul acesta, la nivelul pieţei de e-commerce se vor achiziţiona online produse şi servicii în valoare de aproximativ 510 milioane lei, uşor peste valoarea din 2021.

“La nivel de tendinţe, se observă că încrederea consumatorilor în cumpărăturile online a crescut, ceea ce indică experienţe anterioare pozitive, diversificarea gamelor de produse disponibile în online, de la IT&C, fashion, FMCG, parfumuri & cosmetice, la jucării, servicii medicale sau pachete turistice, şi dezvoltarea accelerată a segmentului marketplace, unde sunt prezenţi tot mai mulţi comercianţi care nu aveau un site propriu sau operau strict prin magazine fizice”, spun reprezentanţii Mastercard.

Aceştia menţionează că alături de tranzacţii sigure, Mastercard le oferă consumatorilor şi acces la serviciul Instant Money Back, prin tehnologia MoneySend, cu ajutorul căruia, în cazul produselor returnate, aceştia primesc banii înapoi pe card, în maximum 30 de minute de la soluţionarea returului.

În plus, posesorii de card Mastercard care achiziţionează produse din aplicaţia eMAG sau de pe platforma magazinului intră în cursa pentru câştigarea unui BMW iX3 100% electric, în cadrul campaniei derulate de Mastercard şi eMAG, în perioada 11 - 15 noiembrie 2022.

Totodată, orice plată cu un card Mastercard care are datele salvate în secţiunea Contul meu de pe platforma eMAG intră automat în tragerea la sorţi pentru marele premiu.

„Cumpărăturile online au o suită de avantaje, de la accesibilitate, economia de timp şi evitarea aglomeraţiei din magazine, la posibilitatea de a compara diverse oferte. În plus, consumatorii care aleg shopping-ul online au opţiunea să salveze datele cardului în contul de client al comerciantului pentru a se concentra apoi exclusiv pe cumpărături”, spune Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România şi Croaţia.

 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO